28/11-08 Thanksgiving, sager bara OJ vilket dygn!!

Blev vackt lite fint kl 8.40 med att Tina och Carson knackade pa dorren  och fragade om sleeping beauty ville kolla nar grandma J fyllde kalkonen. En trott Jennie vacklade ner i koket och satte sig pa barstolen.

kalkonen!


Trotta barn i soffan!


speciell pase for kalkonen!


Var ganska kul att sitta dar och kolla pa nar de sprang runt och fixade. Alskar att se nar andra jobbar!
Gick upp och duschade....lange...sen gick ja ner och at lite, tankte spara mig till maten. Satt lite vid datorn och prata med Sophia och Niklas pa msn. Sen blev det till att gora kottbullar och ta pa sig lite finklader.
Gasterna kom vid tva, var Tinas bada systrar, Aarons bror Troy, Tinas systrars pappa och hans mamma och Tinas mamma och sa vi, typ 15 pers, Aarons dotter Megan oxa.

Minglade lite, alla stod runt baren och at crackers och dipp :) Sen blev det mat, MASSA mat, at sa jag madde daligt, himla dumt verkligen for sa gott var det inte ens :P.
Satt och degade i soffan och kollade pa football, var stor footballs dag idag.
Pratade lite med Caroline i telefon, eller inte sa lite, blev en timma och 10 min, var roligt som alltid. Sen ringde Eric och fragade om jag ville aka med och natt shoppa i Gurnee med honom, Manu och Madde. Akte ivag vid halv tio. Akte till Madde och hangde med hennes coola vardpappa lite. Akte ivag vid 23.30 och fick sta och vanta en kvart pa att dorrarna oppnades, svinkallt. Sen nar dorrarna oppnades blev det varsta rusningen, helt galet, sa himla mkt folk!!lKopte en kofta pa American Eagle for 32$, sen ett par Nike skor for 42$, hur bra som helst, men sa SJUKT mkt folk, blev varsta braket oxa, poliser som sprang med hundar och grejer!

Akte hem vid 2 och var hemma i huset i Barrington vid 3, kannde att det inte var nagon ide att ga och lagga sig, Aaron sa att han skulle upp klockan 4 anda, for vi hade bestamt att vi skulle aka och kopa data till mig. Kollade lite Grey's och at Ben&Jerry glass for att halla mig vaken. Klockan gick, Niklas kom in, kanndes lite konstigt att prata med honom mitt i natten men mysigt.
Klockan kvart i fem gick jag upp och vackte Aaron, visade sig att han forsovit sig :) Akte till Best Buy for att kolla pa en Toshiba dator, men de visade sig att man var tvungen att ha en biljett som man skulle fixat klockan 3. Han som jobbad dar sa "du maste vara uppe tidigt" gav tillbaka att ja faktiskt hade varit uppe hela natten :)

I vantan pa min dator, Aaron tycket jag sag rolig ut!


Best Buy klockan 8 pa morgonen!


Akte och kollade om Walmart hade natt bra, men dar var det bara en anda lang ko, och datorerna tog slut as fort, fanns typ 4 stycken visade det sig, lojligt. Akte hem, tog en svang forbi Starbucks och tog en chocklad, sen hem och kolla om vi kunde bestalla online, men bestammde oss for att ge Best Buy ett forsok till, de sa att om man kom efter nio och hade tur, om det fortfarande fanns datorer kvar sa kunde man fa. Aaron hittade en tv, platt, 37", himla kackt.
Satte mig i ko vid 7.50, var forst, klockan 8.10 kom en anstalld och sa att han hade en data till oss, sa bra, fick den for 534$, en HP, jatte sot, var mindre an vad jag tankt mig men det gor inget.

Akte och at frukost pa ett frukoststalle, sen akte vi en svang till Dick's, kopte ett par skidglasogon infor resan i januari. Sen en svang till Old Navy, hittade inget dock, orkade inte langre. Fick lov att aka till bibloteket for att lana om Grey's boxarna. Gick och la mig vid 12, da hade ja varit uppe i 26 timmar, helt galet.
Sov som en stock till 18, upp och at kottbullemacka, prata med Carro pa Skype, hon behovde hjalp med att bestalla en kamera.
Nu ska ja upp och gora mig iordning for att aka till Madde och bowla med henne och Eric, kanske att Ida ska med oxa. :)

Kram

Kommentarer
Postat av: Phia

Syrran! Vilken dag :) jag vill se en bild på din söta data du köpt! Vi hörs snart, saknar dig, puss och en vaarm stor kram från kalla Umeå!

2008-11-29 @ 14:03:35
URL: http://www.metrobloggen.se/smt

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0