13/12 och 14/12 Lucia och lussebak!

Lördag
Gick upp tidigt, redan klockan 8, var riktigt hårt, somande så klart sent så :) Sa hej till barnen som satte i soffan och kollade på E.T redo att åka till Kentucky. Upp och fixa iordningen mig, sen ner och käka lite frukost. Tina kom och hämtade barnen och åkte igen.
Gick ner till tåget, mötte upp Johanna. Kunde ju inte gå på henne middag på fredagen så hon frågade om jag ville åka med henne och kolla på julskyltningen, klart jag ville. Vi var inne i Chicago vid halv elva, traskade runt lite, gick till State Street, skulle vara någon marknad där. Kollade lite på Macy's julskyltning.

coolt parkeringshus!
Johanna och ett coolt parkeringshus, titta noga så ser du bilarna, såg helt galet ut, var tydligen kännt oxå!
 
Söt Johanna påväg ner för att köpa batteri!
Ner till SEARS för att hitta batterier men hittade inga.

Sears hade inga batteri :S, så vi fick går runt och leta mer, gick in på CVS, där hade de batteri, yeij!!

Johanna blev glad!!
Batterier = en glad Johanna!


Hittade tillslut marknaden oxå, liksom änna sprang på den, hur missar man liksom en 10 meter hög julgran!? =)
Var en tysk marknad, skit liten och hur mycket folk som helst, helt galet, allt var bara en enda lång kö typ, man kände sig som ett boskap vissa stunder, skrattde åt det men. Gick runt där en stund och Johanna köpte en present till sin värdmamma. 

Här var den!
 Hittade marknaden som Johanna letade efter! 

Söt göte!
Johanna på den tyska marknaden!

Hur missar man denna liksom?
Stor julgran, de hade typ stoppat den med granris så den skulle bli såhär perfekt!
 
Thomas ringde och ville möta upp!
Pratar med Thomas, så söt!

Sen blev vi sjukt hungriga så vi knödde oss ut och gick mot cheesecake factory. Var en rejäl promenad, Hittade lite fina saker på vägen dock.


Johanna fular sig!
Hon fular sig! 
Johanna och de stora!
Johanna lika lite som en resväska. Will miss her! ♥

Var sjuk långvänte tid på Cheesecake Facroty :( 45-60 min, helt galet. Vi palla vänta i 25 sen stack vi. Gick till Water tower Place för att gå på California Pizza men där var det 20 min vänte tid, det orkade vi inte. Nu hade vi vart hungriga i typ 2 timmar. Johanna köpte lite Lindt's choklad till sin värdpappa. Sen mötte vi upp Thomas och hamnade till slut på ett snabbmatställe där man kunde välja mellan typ pizza, mexicansk mat, thai, kina och massa annat, var helt okej, mat i allafall.
Men när vi stod i kön, sjävlklart var det kö så var det en kvinna som jobbade där, hon hade nog de längsta naglarna jag någonsin sett, hade velat ta ett kort på dem men kunde inte med, men jag skojar inte om jag säger att de var typ 8 cm långa, hon hade sparat dem i typ 15 år, lite små äckligt måste jag säga, och jag som tyckr det är jobbigt när naglarna går över en halv cm över fingertoppen.

Gick till The Disney Store och jag köpte High School Musical 2 filmen till Carson och Johanna köpte lite grejer till sina barn! Sen fick vi säga hejdå :( hon tog en taxi tillbaka till tåget för att åka hem och äta middag med sin värdfamilj.
Thomas hjälpte mig att hitta till en tunnelbana och vi fick tillslut fatt på adressen till det ställe där jag skulle möta upp de andra svenskarna,  Anderssonville räckte tydligen inte när vi frågade hon som jobbade nere i tunnelbanan.

Hoppade av på ett himla mysko ställe, fick frågat i vilken riktning jag skulle gå, regnade och var allmänt äckligt väder, så det blev till att sätta i headphones i öronen och musik.
Hittade tillslut det Svensk/Amerikanska museet, där luciafirandet skulle äga rum. Fick vänta en stund på svenskarna, så jag hann prata med en man lite, frågade varför alla stod utanför, man väntade tydligen på lucian.

Själva luciafirandet var väl inte mycket att ha kanske, var väl 3 av 15 som var svenskar och kunde sångerna i luciatåget, så vi hjälpte till och sjöng, var lite kul. Sen kollade vi lite i shoppen som de hade där, köpte kexchoklad och en dumleklubba. Sen hittade vi en annan svensk affär, typ Erikssons livs eller nått, men det var stängt :( så det får bli en till tur dit.

Luciafirande!
Luciafirande

Eric och Madde utanför Sverige butiken!
Paret utanför den svenska butiken, som var stängd så vi ska våldgästa den en annan dag!

Hoppade in i Maddes bagage, ville inte åka tåg själv, hade ju tagit forever oxå så. De släppte av mig och Petter hemma hos honom för att han skulle kunna ha en bil. Han bodde i ett HUGE hus, bara källaren var typ som hela vårat hus.
Tog med guitar hero och sen försökte vi ta oss hem till mig, gick la sådär =) fick ringa Eric lite och kolla karta och grejer men vi gjorde de.
Fick vänta ett bra tag på att de andra skulle komma, för de var tvugna att åka hem till sig. Madde och Amanda bor typ en halvtimma från mig och sen handalde de mat till Tacos så. Fick göda Petter med Cole och snacks för att hålla honom vaken.
Sen kom Monique så jag tjötade med henne. Till slut kom de andra oxå, blev full rulle med en gång. Tacosen var klar på två röda. Mycket gott var det oxå.

Hela gänget!


Sen blev det Guitar Hero, var ju grymt kul. Har bara spelat en gång, men då utan gitarr, som ju är hela grejen. Ska lätt göras om igen! Fick Aaron att fundera på att köpa det till Cole i julklapp :P

Guitar Hero!


Alla var ganska trötta så det var väl inte mycket till fest kanske. Alla frös oxå, fattar inte vad det var för fel på dem, måste vart sjuka eller nått för jag var jättevarm!
Blev en film oxå sådär efter 00.Jag, Amanda och Manu kollade på 21, himla bra film måste jag säga!
Sen kom Aaron hem från sitt lilla party, go och glad! :P
Blev sängen vid 3, lite dator och släcka vid 4.



Söndag!

Vaknade vid halv tio, inte överdrivet pigg men jag hörde att folk var vakna där nere så jag tänkte "Aja, är ju ändå värden så" bara att palla sig upp och feeda de små med lite flingor och mjölk.
Sen drog jag, Amanda och Madde till IKEA. GIck runt lite och ville bara flytta hemifrån alla tre. Madde köpte en svensk  kokbok till sin värdpappa, Amanda en ljusstake och jag inslagspapper. Sen shoppade vi såklart loss i förbutiken, blev en kaviartub för mig, hade verkligen INGA pengar, helt galet.

Flickorna!
Flickorna på IKEA.

Sen bestämde vi oss för att baka lussebullar, så vi svängde in på World Market och köpte saffran. Hem och satte igång, Eric kom oxå efter ganska mycket tjöt från Madde, Jag och Amanda fick åka och köpa mjöl och mjölk. Sen var det full fart i typ 2 timmar.

Amanda och Eric!!
Eric stod för knådandet av degen.

Tacos!!
Blev tacos till lunch från igår, medan vi väntade på att degen skulle jäsa.

Här görs de lussebullar!!
Här rullas det snart till fina lussebullar.

Så blev dem!
Lussebullar!

Sen hade vi fika!
Fika med varmchoklad, lussebullar och pepparkaka!

Mumma!


Sen blev det till att städa upp i huset, vädra ut, var helt rökigt :P
Pratade lite med Aaron, han gömde sig på övervåningen hela dagen, men det gjorde tydligen ingenting, han hade kollat på football så. Satt och tjötade lite. Våra grannar har tydligen lagt märket till mig, tycker jag är ute och tränar hela tiden, sen var det en som tyckte jag var skrämmande för jag var så lång, jaha ja!

Sen kom Tina och barnen hem, pratade lite om helgen och så, snackade lite skit med Tina och försökte ta reda på hur veckan ser ut. Aaron är ledig från och med fredag och året ut, låter inte helt fel!! (inte för mig heller!)

Lagt upp massa bilder på facebook nu, ska sova, svintrött, tror dock inte jag kan låta bli ett Grey's avsnitt, var ett tag sen nu!

Kräm Kräm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0