Helgen 19/12-21/12-08 Freaking cold!

Fredag
Ungarna var lediga idag, snowday, så ungarna var redan ute ur huset när jag gick upp vid tio, "good morning sleeping beauty" fick jag höra av Tina, vardagsfrasen, alltid lika charmerande, så himla snygg på morgonen, not!
Gjorde lite förberedelse för beach 2009 sen dusch och plockade lite granna.

Gjorde mest ingenting, kollade runt lite, sen blev jag så fruktansvärt uttråkad så jag bestämde mig för att pulsa ner till biblioteket och låna om Grey's.
Helt sjukt vad mycket snö det var, lite kul, fick verkligen pulsa, var säkert 30 cm på vissa ställen, då plogbilarna var jysta och skottade upp all snö på trottoaren liksom.
Fick lånat om mitt älskade Grey's igen, tanten bakom disken, sa att detta var sista gången, får hoppas att de sitter någon annan där på fredag, för jag kommer inte kunna kolla klart på den :)


mkt snö!
Himla massa snö var det!

mkt snö!
Här brukar det vara en trottoar, nu var det mest snö!



Gjorde mest ingenting hela dagen, kolla Grey's från och till. Gjorde wok och ris med curry sås, var uppskattat. Åkte och hämtade Eric, med Aarons stora bil för det skulle bli snöstorm så det kändes säkrare med den.

va super gott!
Wokade grönsaker och kyclkling, ris och currysås!



Mötte upp Madde och Amanda på Macy's på Vernon Hills. De skulle köpa lite presenter för de skulle på Hanukka på söndagen. Gick in i en leksaksaffär sen till Kids GAP. Sen åkte vi till TGI Friday och Eric  och Madde åt mat. Jag drack en jättegod smoothie.

mumma!
God Smoothie!

Jag o Amanda!
Jag och Amanda. Ser väl sådär glad ut och bongo huvud!



Sen kom Petter, Ida och Debbie. Klockrena kommentaren när Petter skulle få vägbeskrivning av Eric, "Men är det före eller efter TGI Friday" =)
Sen drog vi och bowlade, spelade på två banor, fick spela mot Eric, Ida och Petter. Gick sämre än vanligt :S men lyckade vinna en serie och Ida den andra, girlpower!


Färglatt var det!
Färgglatt värre!

Maddie och Mandy!
Maddie och Mandy!

Amanda in action och Ida!
Amanda och Ida

Gick inge bra alls men lyckades få två strikes på raken i sista! :D
Gjorde inte bra ifrån mig men lyckades göra två Strikes på slutet!



Sen körde jag hem, gick jättebra, var inte alls mycket snö, men det kom senare! Stannade upp till fyra :S kollade på Grey's såklart!

Fick julkort av Elin Jonsson idag, Amy (min area director) brev av min mamma, så himla söt! Tack!!


Dagens skörd!
Julkort av Elin och Amy, brev av mamma!


Mitt lilla julbord, Evelinas julklapp och mammas lilla jilang med fina ord på baksidorna av korten!
Mitt lilla julbord!




Lördag
Vaknade halv ett, då var huset tomt. Gick en promenad med min nya skor och gamla i ryggsäcken, bestämde med Amamda att jag skulle komma dit vid sju och göra lite mat och kolla film.
Pratade med Evelina lääänge medan jag plockade lite i huset och så, städade badrum och sånt viktigt. Satt vid datorn och hade mestadels tråkigt bara. Carson och Aaron kom hem vid 18, de hade varit hos hans mamma och Tinas mamma och lämnat mat och kläder till Tina, hon  är där nu för att det är så dåligt väder och hon vill inte köra hem de två timmarna.
Sniglade mig iväg upp mot Amanda, var rätt halt men det gick bra. Amanda jobbade, eller "jobbade", barnen skötte sig själva. Så vi gjorde viltkyckling och ris, mycket gott. Amanda var stolt :P
Sen lade hon barnen lite granna, sen kom Eric och Madde. De hade varit och ätit middag på restaurang.
Vi gjorde lite kladdkaka, jättegod blev den, åt den tillsammans med glass och hallon, mums!

Såg ut som en biskvi!
Mumsigt!


Gick med Madde och Eric när de skulle gå hem, tog en extra promenad i snöstormen typ, kände inte mina lår när vi kom in. Fick låna gästrummet för jag ville inte köra hem för det var så dåligt väder, jobbigt när det är mörkt och så. Satt och läste ut min dagbok från i somras, var jättekul, känns så himla längesen.

Fick brev av faster Anette, himla kul! :D blir alltid lika löjligt glad!


Söndag
Vaknade av klockan halv tio. Gick ner till Amanda som satt och slog in Hanukka paket. Hon och Eric skulle med Maddes familj som är judar på Hanukka firande, var typ deras julafton idag.
Körde hem, vart helt galet, 83 var astängd så jag fick snällt svänga och tappade såklart bort mig då, svängde in på en liten Burger King och fick vägbeskrivning. Snön blåste liksom upp på vägen så på vissa ställen var det snövallar och så. Men kom hem i alla fall. Aaron höll på och banka i källaren, skulle fixa i tvättstugan, så nu är den "out of service"
Var hemma i någon timma sen blev jag uttråkad och åkte iväg till Deer Park för att se om jag kunde hitta något att ha på mig på julafton. Hittade inget, åkte och köpte julklapp till Carro i allafall och sen till Fresh Market och hittade bearnaise och hollandeas sås, blev överlycklig. Kollade efter risgrynsgrötsris, men utan framgång :( ville ju göra risalamatla och så, så de skulle få lite av svenskt julbord oxå, aja!

Sen tog jag mig till Woodfield, tog ett tag för det var massa trafik. Fick köra runt ett bra tag för att hitta en parkering var helt smockat. De fick ha folk att dirrigera bilarna. Höll på att för frysa mig på de 100 m jag fick gå.
Hittade en skjorta på Charlotte Russe, en långarmad t-shirt och raggsockar på H&M och sen ett party linne och en jättefin kofta på Forever 21 :D

Dagens skörd!
Kofta ,Forever 21, 29$
Strumpot, H&M, 12$ för två par
Skjorta, Charlotte Russe, 15$, rea!
Linne, Forever 21, 15$


Åkte till IKEA för att köpa julmust, den var slut dock :( men bilar hade de så det fick jag köpt, till Carson och Cole. Cole är helt galen i bilar.
När jag kom hem skulle Aaron och Cole precis åka. Åt en cheeseburgare som de hade köpt, tack. Tjötade med Björn och Amanda lite granna. Sen kom Amanda Jansson in, hon ville göra nått. Vi bestämde oss för att ses på Vernon Hills och fika lite, sagt och gjort. Printade ut en beskrivning och gav mig iväg, jätte lätt att hitta.
Kollade lite på H&M och sen fikade vi på Starbucks, mycket trevligt.

Så det var min helg. Nu skall jag inpregnera mina skor!
Tjolföjt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0