22/12-08 Inslagning!

Evelina ringde och sa att hon behövde min hjälp, ojdå tänkte jag. Men sen när det visade sig vad det var hon behövde hjälp med så skrattade jag.
Evelina: - Går du i kyrkan?
Jag: - Jo det har jag väl!
Evelina: - Konfirmerade du dig? Kan du fader vår?
Jag: - Ja det gjorde jag! Fader vår som är i himelen, helgat varde ditt namn....(drog hela)
Evelina: - Bra. Behöver din hjälp!
Det visade sig att hon skulle lära Valeria, en portugisisk au pair som Evelina bor med,  Fade vår och Valeria tycker det är lättare att förstå när jag säger orden.
Men det slutade med att Evelina försökte prata göteborgska istället, skrattade en del kan man säga =) kul!

Sen kom Carson hem, vi satte oss och kollade på Elf, helt hysterisk, hur kul som helst. Carson var hungrig så först åt hon två clementiner, sen en korv och sen glass. Sen somnade hon i soffan och blev jätte arg när jag satt att hon inte fick sova i soffan.

Sen kom Tina hem efter fyra dagars jobb, trött och sliten, tog en korv och gick och lade sig. Aaron kom hem i samma veva från puben, hade varit och kollat på Chicago Bears (IL) som spelade mot Packers (WI) så det var en tuff match, senast de möttes så vann Packers så stort, typ 30-3 eller nått, men idag hade Bears vunnit med 20-17, Yes!

Chicago Bears!



Slog in lite paket sen, himla kul, Amanda Jansson försökte lära mig hur man viker sådär fint, fattade hur man skulle göra men det blev inge fint så, gjorde som Emma Ljung istället :P blev fint det med. Tinas rattmuff var inte lite svår att slå in, ser ut som tunnbröd =)


Årets julskörd!
Papper från Ikea, för att det ska vara lite svenskt!

Carsons kompis Eden kom in tidigare idag och frågade vad Carson skulle få i julkapp, visade henne High School Musical 2 filmen. Nu på kvällen sa Carson att Eden hade sagt att hon var avundsjuk på Carson för den, hon hade inte sagt vad hon skulle få bara att hon var avundsjuk på henne. Så jag skrev det på Carsons kort, Enjoy with your friends!

Natti Natti

En rättelse bara, var inte Maries födelsedag då kortet på förra inlägget, bara "come together" tror jag!

Kommentarer
Postat av: Phia

Fina paket syrran!! - "de tar sig" som pyromanen brukar säga.. ;) kommer tänka på dig massor hemma i götet! GOOOD JUUL!! (och lägg paktet från mig i din strumpa!)

2008-12-23 @ 09:04:41
URL: http://www.metrobloggen.se/smt
Postat av: Evelina Crona

haha ja hon fattar ju inte när jag pratar. och ja min göteborgsak är inte perfekt men det hjälpte lite i alla fall... men är glad att jag kunde få dig att skratta :P

miss you alot. see ya soooonnnn

2008-12-23 @ 16:44:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0