23/12-08 Dan före (dan före) dopparedan!

Hade ställt klockan på kvart över elva, men kände vid 10, efter att ha vaknat ett antal gånger för att lyssna om Aaron och Tina fortfarande var hemma, att det var dags att gå upp.
Kom tydligen ner typ 5 min efter Carson bara. Frågade Tina vad det fortfarande gjorde hemma, med glimten i ögat.
Kollade lite på tv med Carson, i ungefär en timma, käkade lite frukost och så.
Sen gick vi ut och för att åka lite pulka.
Jag hittade ju värsta backen när jag var ute och gick och den visste Carson inte till :S
Var några andra där så vi stod först och bara tittade, tillslut sa pappan "Don't be shy" det var the neighbourhoods property så det var fritt fram.
Fanns ett gott hopp i mitten som var näst intill omöjligt att undvika så min höft fick ta några goa smällar, känner mig som en gammal tant nu :P


Carson var nöjd!
En glad Carson!

Carson och pojkarna som var där!
Carson with company!

På väg upp igen!
På väg upp, grym träning att åka pulka, hur orkade man som liten! :D

En trött Carson!
Efter en timma var hon trött, bara önskade att de kunde skotta trottoaren!

Slappade lite innan det var dags för Carson att gå över till Fionas och göra gingerbread house (pepparkakshus), mellan två och fyra.
Gick upp och duschade och kom sen på att jag ju hade bestämt med familjen att prata med dem idag, ringde och fick vara med när de julstökade för fullt. De försökte läska mig med julskinka, sill och julkorv men det saknar jag inte, däremot vörtbröd ochrisgrynsgröt :( men men!

Slängde in en pizza till Zac och Cole, den gick åt. Satte igång och gjorde lite chokladkola, kokade den lite för länge så den blev kanon hård, fick stå och kämpa i säkert en timma för att få loss, blev ganska mycket kross som gick direkt till Jennies mage :S men god var den, tyckte Carson oxå.

Såg ju bra ut i alla fall!
Min chokladkola, innan det hårda arbetet började!

Resultatet!
Resultat, goda men hårda!



Satt med datorn och pysslade lite, kollade julkalendern lite och så, bestämde med Alicia att jag ska kolla Kalle Anka med dem i mon, ska gå upp klockan kvart i åtta för att hinna se nått sånär ut och se vem som tänder ljuset.
Gjorde lite mat till ungarna oxå, kyckling från igår och sånna där pommes frites grejer, gott i alla fall.


Carson och hennes gingerbread house!
Carson och hennes pepparkakshus!


Sen gjorde jag och Carson sånna där jinlanger i olika färger, var ganska kul, lyssnade på julmusik och så. Vet inte vad det var med Carson bara, hon blev typ sur för att min blev finare än hennes :S men men!
Hon blev gladare sen när vi satte upp dem!


En arg Carson in action!
Jilangverkstad!

Här har vi dem!
Här hängde vi dem!

Min, Carson är på baksidan!
Min här, Carson's på baksidan!


Sen var det läggdags kände jag, de var båda himla cranky, fattar inte vad det var med dem!
I mon ska jag som sagt upp tidigt, sen vet jag inte riktigt när vi ska till Nana (Aarons mamma) men det blir väl någon gång på dagen, datorn ska med så jag kan snacka med familjen :D

Lite Grey's innan läggdags nu!
GOD JUL!
Natti natti


Kommentarer
Postat av: Amanda

Pepparkakshus is the shit! :D Känns bätter nu när du har ett därborta :D Haha

2008-12-25 @ 14:44:01
URL: http://insulan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0