26/12-08 KÖRKORT!!!

Japp, precis som det står. Dagen tog en lite annan vändning än den jag hade tänkt mig, men oj så bra det blev då.

Började dagen med att gå ner mot biblioteket men halvvägs så ångrade jag mig, fanns ju ingen trottoar alls och orkade inte pulsa i snö, så kul är det inte.

Bestämde mig för att ta en tur med bilen till biblioteket och posten och sen köpa julklapp till Eric. Pratade med Aaron och han sa att jag ju kunde göra mitt körkortstest, tyckte jag oxå lät som en bra ide och så blev det.

Slank in på stället, fick först stå i kö för att få kölapp, världens mest tråkiga tant, bara mummlade. Sen fick jag vänta i typ 20 min på min tur, blev en tur ut till bilen och hämta insurans card oxå. Sen kö till att betala den enorma summan på 5$ som testet kostar, galet ju.
Kö igen för att få göra skrivningen, nu hade surtanten flyttad dit så jag fick deala med henne igen!
Testet var ett A3 papper med 35 frågor, jag behövde dock bara göra 20 av dem, ingen aning om varför men. Sen var det 17 alternativ och 15 skyltar som man skulle passa ihop, fick 2 fel på frågorna och ett på skyltarna, men men!

I väntan på inspektören!
I väntan på inspektören, redigt nervös


Sen blev det mer köande, surtanten rättade mitt prov, mha en mall, känner ni skillnaden från Sverige eller. Sen fick jag hämta min bil och köra till baksidan av huset och ställa mig i kö med bilen och vara nervös. Efter kanske 20 min kom en äldre man. Gjorde en liten inspektion, fick tuta, sätta på ljus, blinkers och bromsa.
Sen bar det iväg i sisådär 10 min, fick stanna vid STOP-skylt, finns de ju gott om. Visa att jag kan backa och parkera, fick visa hur jag ställde hjulen i upp och nerförsbacke, låtsas.
Sen var det hela klart. In och tog ett supersnyggt foto, man fick le om man ville, blev väl ett halvleende. Sitta ner i typ 2 min sen hade jag kortet i min hand.
Lätt som en plätt!

Illinois körkort!
Inte alla som har!


Åkte till IKEA för att köpa Daim-tårta för att fira, men den var äckligt dyr, köpte delicatobollar istället och åt pasta tallrik för 1.99$i restaurangen. Sen blev det en sväng till Walmart för att köpa julklapp till Eric, lite chips till kvällen och K-special.

Mums!
Firade mitt körkort!

CocaCola lastbil!
Hamnade bakom en CocaCola lastbil, tyckte det var lite coolt!

När jag skulle betala så kunde jag inte hitta min plånbok, hon i kassan fattade att nått var fel, med andan i halsen spang jag ut i bilen för att förtvivlat hoppas att den skulle ligga där. Det gjorde den...puh, sikken lättnad. In igen och betala, sa som det var och hon sa att hon förstod att nått var fel.

Biblioteks kort!
Så, har man ett eget biblioteks kort oxå!

Nu skall jag snart iväg till Eric och ha lite mysigt med några stycken. Kanske använda hans julklapp, ska slå in den med.

Ha det super..
Kollade klart på Grey's Anatomy tredje säsongen igår :( måste hitta fyran på nått sätt!

Kommentarer
Postat av: Virre

Grattis Jennie! men arför står det Jennie ALEXANDER Thielen på det? ^^

2008-12-27 @ 15:06:48
URL: http://virresnirre.webblogg.se/
Postat av: Amanda

Grattis! Hade precis samma fråga, vaddå alexander ;) Haha. Verkade itne så himlans krångligt med körkort i USA :P

2008-12-27 @ 16:08:46
URL: http://insulan.blogg.se/
Postat av: Amanda

GRATTIS!!!

2008-12-27 @ 17:18:19
Postat av: Ellinor

hahahaha Jennie Alexander Thielen !

hahaha, good job ;)

2008-12-27 @ 17:34:04
URL: http://ellaabella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0