6/12-08 Vernon Hills och trasig bil!

Vaknade kvart över pigg, nej, men gick upp ändå, för vi hade pratat om att åka ut och äta. Men Carson ville inte det så Aaron gjorde omelett och grejer hemma istället, mycket gott det med.
Sen åkte de för att åka pulka, Cole var i Chicago med sin kompis. Jag gick upp och fortsatte skirva julkort och åkte sen vid halv ett till Eric för att fortsätta till Vernon Hills. Han var hungirg så vi gick och köpte mat till honom på Taco Bell.
Sen mötte vi upp Amanda (svensk) och Tina (Norsk) på en bokaffär.

Bok!

"Lägg aldrig ketshup på en korv" (fattar inte varför)


Eric!

Eric posar med sin dricka!


Gick runt lite och kollade, köpte inget, ska spara pengar, men fick lite ideer till vad jag kan köpa i julklapp till familjen här i allafall. Hittade en as go parfym på en affär som liknande Abercrombie men det var inte de :)

Svin go parfym!

Svingod parfym!


Sen körde Eric mig till min bil, hade ställt den typ halvvägs. Färden började jättebra, men sen blev det bara värre och värre. Började med att symbolen om att parkeringsbromsen inte funkar började lysa, sen airbagen, sen batteriet. Sen började blinkersen klicka orytmiskt, så jag stängde av ljuset och radion för jag förstod att det var nått fel på batteriet. Var livrädd, satte på musik på mobilen för att distrtahera mig själv, men sen började hastighetsmätaren och varvmätaren vela, gjorde mig ännu mer skraj, vågade tillslut inte köra mer så jag svängde in på en väg och ringde Aaron. Han bad mig gå ut så jag kunde se när han kom, höll på att frysa rumpan av mig, sviiiiin kallt, blåste som sjutton.


I väntan på Aaron!


Han fick igång bilen och jag fick köra den stora bilen, gick kanon bra. Vi kom dock ifrån varandra så jag såg inte att bilen dog och att han fick stanna. Tyckte det var konstigt att han inte var hemma när jag kom hem, ringde men han svarade inte, tänkte aja, han kanske åkte till mekanikern med en gång. Evelina ringde från ett varmt Key West, hon skulle ut och äta med Valeria, hon är där med sin familj, rik sådan!
Sen kom Aaron hem, då hade han fått gå typ 1.5 km stackarn, han hade sett mig köra förbi och bara hoppats att jag skulle komma tillbaka, men gjorde jag icke. Så jag fick åka hem honom och hämta bilen, laddde batteriet lite för det var fel på generatorn eller nått så det var därför den dog. Han var lite orolig för att inte komma över 14, så han sa, "om bilen dör mitt i korsningen så kör du så nära du kan så får du putta hem mig" tyckte det var lite scary men ändå lite kul. Vi behövde dock inte det som tur var, tok körde hem istället för att den inte skulle hinna dö.

Skrev klart mina julkort, sen kom Aaron med pizza och barnen, de hade varit hos Schultz och lekt. Ska passa dem nu när Aaron ska på julfest hos några grannar.
Det var min dag, kommer nog inte bli mer spännade än så ikväll så...

Toodeluu!

Kommentarer
Postat av: Petter

Oh dear! Trodde Du visste att Chicagokorven aldrig är ketchupbärande!

2008-12-07 @ 05:28:04
Postat av: Petter

Oh dear! Trodde Du visste att Chicagokorven aldrig är ketchupbärande!

2008-12-07 @ 05:28:29
Postat av: jennie

jodå, de visste jag, men hur gott e de med korv utan ketshup, e liksom grejen eller? :P

2008-12-07 @ 06:22:32
URL: http://chicinchicago.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0