19/10-08 Footballssondag och Pumpkin carving!

Gick upp klockan halv nio for att ta Carson till sin fotbollsmatch. Visade sig dock att Aaron var hemma :S, sa jag behovde inte ta henne dit, han gjorde det! Sa jag tog det lugnt, at frukost sen cyklade jag dit, sag andra halvlek, var svinkallt!
Cyklade hem, kom hem fore Carson och Aaron aven om vi lamnade samtidigt, Aaron tyckte jag var crazy som tog cykeln och inte bilen! Det roliga ar att hade jag tagit bilen samma stracka hemma, hade det varit konstigt!

Jag i min snygga bil for 100$


Akte till Troys, Aarons bror och kollade pa Chicago Bears och at chilli, spicy men valdigt gott! Chiago vann med 48-41, great game! Marie ringde, var lite ovantat men valdigt kul, blev dock myror pa linjen sa det brots men men! Sen akte jag hem for att mota Evelina vid taget, men hon ringde och sa att hon hade kollat fel, gick ett tag som var i Barringotn 15.18 men det gick bara fran Crystal Lake och inte fran Harvard dar hon bor!

Carson och Aaron i Troys soffa!  Troy och Cole akte och kopte ingredienser till chillin!


Gjorde inte sa mycket, Cole kom in en kvart innan jag tankte aka och fragade om han kunde fa lasa for mig i 40 min, sa att en kvart kunde han fa lasa! Blev sa klart sen till att hamta Johanna och Lily. Trodde att jag hade directions till Amy men det visade sig vara HELT fel, korde fel tva ganger, korde soder ut istallet for vast, fattar inte varfor vi inte tankte logiskt fran forsta borjan. Kom i alla fall fram till slut efter att Johanna ringt Amy och fragat efter vagen!
Karvade en pumpa lite snabbt sen at vi pizza och Amy's dotter "bakade" eller la in kakor i ugnen, goda!
Pratade lite om att aka till Kenuscha pa lordag, visade sig ga jattebra, ar ledig sa! :D:D

Korde saklart fel pa hemvagen oxa, var ju morkt da sa, men hittade genom att tanka logiskt!
Jag har en foodbaby i magen nu sa det ska bli skont att springa bort den i mon! :P Har en skon vecka framfor mig, jobbar alla mornar, sen vill nog Aaron ha lite hjalp pa kvallarna men jag har inte ansvaret, pa torsdag ska jag ta Carson till traningen bara for de har forladra mote, piece of cake.
I mon ska jag kolla upp saker for Julia och lite annat smatt och gott!
Tisdag blir det Woodfiled hela dagen, onsdag eller torsdag ska jag forsoka skriva upp teorin oxa, fa de overstokat!

Horde forresten en kul grej pa radion idag. Man skall inte uppmana barnen att ata sina gronsaker, typ saga, "ater du inte dina gronsaker far du ingen efterratt" da forknippar barnen det med nagot daligt och vill inte ata gronsaker senare i livet heller. Man ska inte heller gomma godis och sant for en studie har visat att aven om ett barn har en hel tallrik med godsaker framfor sig sa gar de anda i kakburken, mer spannande sa! Vet jag sjalv, nar mamma och pappa inte var hemma, da "passade" man pa, har ar det nar barnen inte ar hemma! :D
Sen om man vill ga ner i vikt ska man ata ett apple 15 min innan maten for det innehaller mindre kalorier och da far man mindre plats for de daliga kalorierna, eller natt sant! :P

Natti natti

Kommentarer
Postat av: julia

haha, great!

krram<3

2008-10-20 @ 17:33:12
URL: http://juliath.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0