20/9-08 Soccer Day #1

Gick upp 6.20, just like old times, nar jag gick i skolan for fyra manader sedan :S, oj vad tiden gar fort da, haller man pa att bli gammal da eller, tror de.
Vackte Carson klockan 7, det var soccer dag idag och vi var tvugna att lamna huset kl 8.15. Hon var dock overdrivet snabb och satt och stressade mig istallet :D

Korde bil, LANGT for forsta gangen, resan tog ungfar en timma. Var livradd att jag skulle missa avfarten men vi hittade *stolt*.
Vi var jatte tidiga, men det ska man vara som amerikan har jag hort, sa vi fick vanta in resten av laget.
Matchen blev oavgjord 1-1, kollade inte sa mycket. Pratade med Caroline istallet, hon kanske kommer ner om hon far ihop det med pengarna :D

At lite "lunch" pa stallet, en pizza slize och Carson at en fritterad korv eller natt :S
Sen aterstod en vantan pa ungefar 3 timmar, Carson hittade en kompis som hon var med, tack och lov, hade blivit jobbigt att behova underhalla henne i 3 timmar. Var sjukt varmt sa jag holl mig i skuggan med alla ungar och foraldrar springandes runt omkring mig :D

Andra matchen var klart mycket battre, de vann tillslut med 1-0, om de vinner i morgon sa kanske de gar vidare.
Korde hem i en gra bil, de ska vara mintgron men vi stod precis vid vagen sa det var helt tackt av damm nar vi kom tillbaka :D sa jag vet vad jag har att gora pa mandag i alla fall, yes, dagen raddad.

Nar vi kom hem slappade vi bara, satte mig vid datorn och sen kollade vi pa film.
Cole var pa kalas sa vi skulle hamta honom halv sju. Hade fatt vagbeskrivning av Tina och restiden var beraknad till en kvart, det tog det inte for oss om man sager sa :D
Stannade tva ganger for att se var vi var. Var ju kalsvart och har har de ingen gatubelysning sa man kan inte se vad det star pa skyltarna, fick vanda en gang oxa men med lite tur sa hittade vi tillslut och hemfarden gick galant :D

Poppade popcorn och satte mig och kollade pa Superbad :D, barnen lekte i kallaren. Tog ett break mitt i filmen for att kolla sa att de inte slog ihjal varandra, lekte sa himla tyst. Spelade lite samba fotboll med Carson, ratt skoj faktiskt :D
Sen kom de upp sa da kollade jag och Carson pa MeanGirls istallet en stund tills hon skulle sova.

Natti Natti

Kommentarer
Postat av: Elin

Jennie, du kommer troligtvis se ut som ett popcorn när du kommer hem, varje dag jag läser så har du ätit poppisar. Bara du är med smörsmak så är jag nöjd! hihi. O sambafotboll låter himla spännande. :)

2008-09-21 @ 17:15:45
Postat av: Henke

Jag tänker inte gnälla på felstavningar men det är en i det här inlägget som nästan är grov nog för ett påpekande. Men jag avstår.



Annars lät det ju fint att studera fotboll dagen lång.

2008-09-21 @ 23:40:40
URL: http://hengo.blogg.se/
Postat av: Jennie

Tack henke for kommentaren! :P

Nu ar det atgardat, "fritterad korv" ska de ju va sa klart :D

2008-09-22 @ 20:38:38
URL: http://chicinchicago.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0