23/9-08 Hela huset luktar pepparkaka!

Idag har jag haft en riktig slappar dag. Eller pa morgonen var jag ganska aktiv :P
Var uppe med barnen kl 7, gick superbra i dag oxa, fick gora om Carsons lunchlada lite bara, gillade tydligen inte morotter, lar sig nagot nytt varje dag.

Gjorde lite work out i kallaren, har fatt ihop varsta gymmet dar nu med hantlar och gummiband och grejer :P

Sen tog jag tag i barnens rum, dammade, dammsog och plockade ihop och organiserade ALLA deras klader som de har, blev mycket fint, far se hur lange det haller sig fint bara. Tankte ta tag i deras lost&found korg som de har typ en miljon strumpor i pa torsdag for i morgon ar jag ledig :P da ska jag shoppa, hoppas att jag hittar dit jag vill bara :S

Satt vid datorn hela dagen, blir liksom sa, folk hoppar in och ut pa msn, sa man blir liksom fast.
Var i alla fall lite duktig och tvattade min ordentligt smutsiga lilla KIA, sa nu ar den mintgron igen som den ska vara :D
Tankte pa pappa nar jag tvattade den, fattar inte hur han orkar :P
Pratade med Niklas, han har planer pa att komma hit v.43 :D maste ta mod till mig och fraga mina vardforaldrar om det gar bra, annars far han val talta i kallaren eller hitta nagot vandrar hem i narheten :P

Pratade med Ellinor oxa, igar visserligen, de ska tydligen till London i november i stallet med planerar att komma till NY i februari :D:D:D da skall jag latt dit och traffa dem, kanns sa kul att folk kanske kommer sa man kan ha nagot att langta till liksom. Tycker att min familj kan komma till pask, hade varit super kul.

Var astrott efter att ha skrubbat bilen, for jag fick verkligen jobba for att fa bort allt smuts pa den, men nu skiner hon sa fint :P
Gick upp och forsokte lasa lite trafikregler, ar som att ta en somntablett, svenska trafikregler ar trakiga, och nar man dessutom maste koncentrera sig gor ju inte det hela lattare precis. Kom pa att jag nog inte hade tillrackligt med energi. Gick ner och tog tva knackermackor och fortsatte kolla pa Pearl Harbour i vantan pa att Aaron skulle komma hem och gora mat, var pa Carsons fotbollstraning.
Cole kom hem och vi kollade sista timman ihop, riktigt bra film assa. Var langesen jag sag den, hur bra som helst.
At bakpotatis och kyckling till middag, var helt okej, ville haft curry pa bara, var helt saker pa att vi hade det men icke :(

Borjade kolla pa Road to Perdition med Tom Hanks, Jude Law som liten :D och Daniel Craig. Var tydligen bra enligt Cole och Aaron. Ska kolla resten en annan dag. Nu skall jag sova, maste jobba i mon bitti :( ungarna ska ta kort oxa sa Cole ville att jag skulle vacka honom tidigare :S aja, vad gor man inte.

Fick jatte gulligt sms av mamma idag, hon ar framme vid Leon, deras slutmal pa vandringen, sa nu skall de hem, landar  i Stockholm sa de skall overnatta hos kusin Petra. Pappa kommer upp och hamtar henne, ar han inte for sot da eller, sa himla romantisk.

Love you all  ♥♥♥
Natti natti

Niklas jag kom pa vart vi ska aka, Irland :P ♥

Kommentarer
Postat av: kristin

heej! gjorde som jag lovat:P haha

ser ut som att du haft en riktigt bra dag! pearl harbor är riktigt bra! och irland är riktigt romantiskt;) så där kommer ni få det riktigt härligt.. haha

ha det bäst och take care!! kram

2008-09-24 @ 12:53:05
URL: http://mintextrakt.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha ajjemen du vet, i usa blev det inte så mkt utav det! men nu fan! var ute idag med! är oerhört stolt över mig själv! hur går det för dig då?? ser att du fått ett eget hemmagym minsann, var inte dåligt det du!:P haha kram

2008-09-24 @ 22:11:52
Postat av: erik

innebandy vettu ;) farlig sport.....därav mina 4 stygn...

2008-09-24 @ 22:52:54
URL: http://errap.blogg.se/
Postat av: daniel

Okej, nu har jag skummat igenom massor här och har säkert fått fel uppfattning. Men att jag var avundsjukredan innan gör det ju knappast bättre när jag läser om hur soft allt är. Verkar ju vara lite promenader och filmtittande. Vart är alla skrikande ungjävlar och den smutsiga tvätten som bara samlas på en allt större hög? Snälla, kan det inte vara något jobbigt, jag mår ju inte bra nu! ;)



Men i alla fall, ha det skitgött så hörs vi snart igen.



2008-09-25 @ 00:52:14
Postat av: daniel

Och nu efteråt ser jag hur jag missade det lilla stycket där du just gjorde dessa saker som att damsuga och allt. Men det är fortfarande orättvist, bara så du vet :P

2008-09-25 @ 00:55:52
Postat av: jennie

Mm, assa soft e de allt, har dock haft valdigt tur med det :D andra har det nog ganska myckte jobbigare :D

men om du kanner att du vill passa barn sa go ahead :D

2008-09-25 @ 02:44:57
URL: http://chicinchicago.blogg.se/
Postat av: daniel

Huja! Det var ju just det, baaarn.... Man är aldrig mer rädd (och känner sig fånigare) än när man sitter i ett väntrum och känner hur en liten unges blickar fastnat på en.

Ska man göra en ful grimas? Nej, då kanske han börjar gråta eller någon annan ser mig.

Ska man sitta och inte göra ett skit? Nej, då verkar man ju vara världens mest känslokalla människa!

Oj nej, han kan prata! KOM INTE HIT UNGE!!



Helt enkelt, även om jag är grymt avundsjuk så passar det nog inte mig. Å andra sidan PRAO:ade jag som lärare på Diserödsskolan i två veckor och de små ödlorna visade sig vara ganska så trevliga typer. Ja, jag är kluven... :D

2008-09-26 @ 11:04:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0