Chicago dag nr 1 13/9-08

Lordag :D
Vaknade av att Tina kom hem av "pip, pip, pip, side door" rosten. Insag att klockan var nio och gick upp och duschade.
Fixade lite frukost, yoghurt, kom pa nar jag at det att det hade jag saknat, har atit flingor och mjolk, inte alls lika mattande.
Hjalpte Carson med matte, riktigt svart for en nio-aring tycker jag, liksom det som vi gjorde i sjuan typ :S

Fragade Tina om det var okej att jag akte med nagra till Chicago, var ju tal om det redan forra helgen men da kunde ju inte Valeria och Evelina.
Gick hemifran kl 14, taget gick 14.18, hade ingen aning om hur lang tid det kunde ta att ga ner sa jag smasprang nastan, var nere vid taget 14.05, tog alltsa inte alls lang tid.
Hittade inte Evelina, de skulle sitta i mitten av taget sa de, kandes pinsamt att springa runt och leta sa jag satte mig bara. Smsade att jag satt i en annan vagn men det gick inte Evelina med pa, tvingade mig att resa pa mig och ga framat i taget, hittade dem. Fick traffa Lena oxa, en tysk tjej som tydligen bodde i narheten av Valeria och Evelina.

chicago

Regnade som bara den i Chicago, var oversvamning pa en del stallen pa vagen :S
Hade mina roda tygskor, med hal i. Kan ju saga att det var sma swimmingpooler i  mina skor ganska direkt.
Tog en trolley till "The Millineium Park" och kollade pa lite skulpturer, var val inte sa haftigt, nog finare nar det ar sol kan jag tanka mig.
Ville shoppa, nya skor, sa vi gick mot Michigan Avenue, shopping gatan. Tittade i nagra affarer men det var valdigt dyrt, kan bero pa att vi gick in i de fina affarerna, kandes oss inte rikitgt ett med personerna dar inne, pisseblota med ponschos och grejer.

me och evelina in the millenium park
Valeria och Lena + cool skulptur, kanns som att den finns pa IKEA!?
hittade en stal alg.  Lena var helt overvaldigad, hon ar tysk :D

Blev hungriga sa vi letade efter en restaurang, hittade TGI Friday (Thank God It's Friday) finns i Sthlm pa en del stallen, hur god mat som helst, tog lax pasta, sjukt gott. Var riktigt skont att komma in i varmen om inte annat. At cheesecake till efterratt, helt okej, men pasta och laxen var verkligen ljuvlig, ett tips till nagon har tankar att ga dit.

At pa TGI Friday som sagt, sager bara det, prova laxpastan, sjukt god.
us pa resturangen, servitrisen fragade om vi onskade nagot mer, picture sa jag da ^^

Tittade lite i fler affarer, jag och Evelina styrde och Valeria och Lena hangde pa :D
Gick till Navy Pier for dar visste Evelina att det gick en buss tillbaka till tagstationen.
Kollade i lite affarer och sa dar, gick in i typ lustiga huset. Var dock en besvikelse, trodde att det skulle vara hur stort som helst men det tog typ 10 minuter. Men men, provar man inte sa kan man ju inte veta.



Var pa McDonalds for forsta gangen, ville testa deras 10-kronors glass, var nasta som hemma, godkand men inte sa speciell.
chicago by night, fint
paraply och poncho var vara basta vanner denna dagen

Tog taget hem tillbaka kl 10.30, gick hem, inte en manniska hemma.

Godnatten


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0