Chicago dag nr 2 14/9-08

Idag var det dags for annu en dag i Chicago. Vaknade av att familjen lamnade huset kl 6.
Gick upp halv nio, gick en promenad med Snickers, hunden, i bara pyjamas, gomde mig ganska bra under det enorma paraplyet :D
Tog pa mig joggingklader och tog en liten joggingtur i regnet. Duschade och gjorde frukost, hade hoppats pa att Niklas skulle vara inne pa msn, men det var han icke, kollade lite, slog ihjal lite tid innan taget skulle ga 11.18.

Tog mina fina ballerina skor, tog som tur med mig mina flipp flopp, borjade namligen gora ont av ballerina skorna redan efter typ 10 meter, tankte att jag nog skulle klara den lilla promenaden till tagstationen i allafall. Gjorde skitont sa efter 400 m fick jag stanna, hade borjat bloda, var tvungen att byta, trodde att taget tutade sa jag smasprang till stationen. Fick dock vanta pa det i typ 5 minuter.
Traffade flickorna pa taget. Efter en timma lite drygt var vi ater i Chicago.
Tog en promenad i blasten till en Europeisk affar som vi gick forbi i gar, trodde vi skulle kunna hitta svensk choklad, men icke, fanns knappt natt svenskt :( far val bara borja vanja sig vid det amerikanska godiset kan jag tanka mig. Evelina kopte dock Swedish fish, smakade helt okej.

Swedish fish

Gick vidare upp till Water Tower Place, ett inomhus kopcentrum, var dock oxa ackligt dyrt, kollade dock lite i alla fall, bestamde att jag ska aka med Evelina och de nar de aker till Kenosha, som ligger ungefar dar de bor, tydligen bra och billigt, gillar vi.

Valeria ville sa garna ha pizza, sa vi letade i deras Chicago bok som de fatt lana av deras vardmamma. Hamnade dock tillslut pa nagon annan restaurang. Bestallde pasta med broccoli, var typ det enda jag fick oxa, var sjukt ackligt, vattnig pasta med sma broccoli bitar, fick kampa med kryddorna for att da det att smaka natt overhuvudtaget. Besvikna och latt stressade forsokte vi hitta en buss som kunde ta oss till tag stationen. Hade en halvtimma pa oss for jag ville ga pa filmen Bathman som au pair care fixat. Var dock svart, hade for lite tid sa vi fick strunta i det.
Gick till en chokladaffar, Hersheys, tydligen en kand amerikans choklad, kopte caramel kisses, ratt goda faktiskt.

Gick in i en bok affar oxa, jag och Evelina gick runt och snackade svenska med varandra, kom pa att vi bada var fan av Harry Potter och ska se den sjatte filmen nar den kommer ut i oktober :D

Sen tog vi en trolley till stationen, slog ihjal en halvtimma pa ett bord dar innan vi satte oss pa taget. Jag och Evelina satt ihop, de andra somnade sa vi lyssnade pa massa ful svensk musik :D riktigt kul.

Har fixat lite hemma, dricker varm choklad nu :D
Snart laggdags.

Godnatten ♥♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0