Fixar dag med Tina & Varldens basta mammas fodelsedag 9/9-08

Idag mina kara vanner fyller min mamma ar, 47 och hon ar ute och gar med sin syster Marie just nu, ar inte det hurtigt sa vet jag inget annat, jo, att hon skall springa New York marathon vilket ar 4.2 MIL, helt galet och JAG ska aka dit och kolla,
kommer formodligen inte se henne men traffa henne i alla fall, mindre an tva manader, kanns skont att ha nagot att langta efter, att se fram emot. Skickade ett sms till henne for att saga grattis och till er alla som forsokt att desperat skicka till hennes 0707 nummer, glom det, skicka till min pappas gamla mobil nummer 0709...dar kommer ni lyckas battre.

Min snygga mobil med varldens basta vakna upp musik, The call med Regina Spektor vackte mig klockan halv nio.
Hade garna sovit langre men jag var tvungen att hinna med mina ovningar, duscha och ata frukost innan min director Amy skulle komma kl 10.

Vi hade ett litet mote, jag, Tina, Aaron och Amy, kandes ungefar som alla de utvecklingssamtal man haft under aren. Fick massa, information, papper och berom, pinsamt, kul, men pinsamt.
Motet tog val runt en halv timma, sen akte jag och Tina till en annan stad dar det tydligen ar ganska mycket kriminalitet, Tina tyckte inte om denna staden i alla fall, I like her, a lot :D
Resan tog ungefar en timma, hade ratt trevligt, var tyst ganska mycket, som vanligt, jobbigt att inte kunna uttrycka sig som man ar van vid, men det kommer val.
Fixade mitt Social Secutiry Card, tog val en timma ungefar varav 55 minuter var att sitta pa en stol och vanta, mindre kul.

Sen at vi lunch pa en restaurang med buffe, vilket menas med att vi bada at for mycket och kande oss gravida.. :D
Men det var gott sa det var val vart det, far ta en extra runda i mon. Vet Sophia ska inte ha angest over vad man ater om man tycker att man fortjanar det men i det har landet ar det annorlunda i alla fall for mig, har ett vad att tanka pa ^^

Akte till Guru's plan, Tina hade lovat att stada det. Jag stod for musik och underhallining i form av Mamma Mia latar fran min telefon.
Nar Tina stadat klart och var helt slut ville Guru att vi skulle ta en ol, vi tog den pa samma restaurang som forra gangen, fast jag drack sprite eftersom jag ar under aged, suger :(
Hade ganska trevligt i allafall, lite svart att hora allt vad Guru sa, var hog musik och engelska= jobbigt.

Nar vi kom hem tog Tina en tupplur som hon sa val behovde, jag satte mig och kollade facebook och mail, himla kul att vara borta och maila alla faktiskt.
Fick sta lite for middagen, himla jobbigt faktiskt, fick ga upp tva ganger och ta ut en pizza och slanga in en plat med chicken nuggets medan Aaron hamtade Carson fran soccer practise :D
Pratade med en au pair kompis Evelina, det blir nog Chicago denna helgen istallet vilket skall bli superkul, ser verkligen fram emot det.

At middag och kollade pa Big Mama, himla kul faktiskt, till och med jag fattade nagra av skamten, aven om Aaron fick forklara ett. Var sa himla inne i filmen en gang sa jag slangde ur mig en kommentar pa svenska, "den va ju diskret", fast det var ingen som gjorde nagon notis pa det, bara jag och jag tyckte det var lite kul. :D
 Kunde inte lata bli att kolla pa annu en av de fyra tjej filmer som Tina och Carson hyrde. Denna gangen blev det, My Sassy Girl, hur mysig som helst, konstig denna oxa men jattebra. Om ni gillar Amelie fran Montmarte sa gillar ni den har, den ar inte lika konstig men pa gransen, jatte sot karleksfilm med ett happy ending, precis som det ska vara.
My Sassy Girl 5/5

Tina och Carson kan da verkligen hyra film och jag far ova min engelska, sa lange jag far ha min engelska text sa gar det toppen.

Nu blir det sangen for mig, ar ledig i mon, ska nog ta bilen och se var jag hamnar :D
Godnatten ♥♥♥♥

Kommentarer
Postat av: ellinor

du har då myckte att skriva om ! :)

fotografiskbild är faktiskt himla kul

gjorde om dom svart vita osv i ps :)

2008-09-10 @ 09:45:26
URL: http://ellaabella.blogg.se/
Postat av: Louise O

Det låter som du har det bra over there. Nu kan vi (jag och Vilma ) koppla av då vi ser att du blir väl omhändertagen!

2008-09-10 @ 16:24:54
Postat av: ellinor

Haha :)

jag har elin , hon är lite speciell men man lär sig mycket !

jag skall till universeum imorgon , kolla runt lite och så.

vet du vaart din logg bok är ? :) tänkte jag kunde tjuvkika lite ! hihihi

det känns bra att du har det bra

<3

2008-09-10 @ 20:22:17
URL: http://ellaabella.blogg.se/
Postat av: Andreas

känns skönt att skaffa ett social security card i en stad med hög kriminalitet? haha skämt åsido. jag är avis på dig du verkar ha det toppen! ha de bäst!

2008-09-14 @ 19:51:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0