Man on fire 12/9-08

Idag ar det min aldsta vans fodelsedag, Evelina,fyller 19 ar.
Skickade henne ett kort i mandags, hoppas att hon oxa fick det i  gar eller annu battre om hon fick det idag.

Gick upp 6.52 i dag, vackte barnen med en gang, gjorde lunchboxar och hade det allmant slappt, morgonen flot bra, Aaron kom upp oxa sa det var lugnt.
Gickt ut och sprang, var lite halv jobbigt for det var typ tropisk varme, sa dar fuktigt och varmt = svart att andas, speciellt nar du springer.
Men jag genomforde i alla fall min runda, med nod och nappe dock :D

At frukost pa en frukost/lunch restaurang med Aaron idag, ligger nere i "centrum", jatte mysigt. Drack varmchoklad och juice och at Swedish fruit roll-up, pannkaka med frukt, jatte god. Vet dock inte vad som var sa svenskt med den men mysigt och gott var det i alla fall. Tror inte vi har sanna restauranger i Sverige eller? Inte dar jag bor i alla fall ^^

Pratade lite med folk pa msn, skont att ha er nara aven om det ar langt borta. Frossade lite i "kladdkaka" som inte blev speciellt kladdig precis och American Dream, Ben&Jerry's, mums. Den var riktigt god.
American Dream.  Glass med chokladtackta kex typ

Kollade klart pa filmen jag borjade kolla pa i gar "Man on fire", grymt bra film, var helt fast, var dock tvungen att dela upp den i tva, hade inte pallat att ga upp i morse annars.

Handlade om en flicka, Pita (Dakota Fanning) som blir kidnappad och hur hennes bodygurad Creasy (Denzel Washington) ska ge igen pa kidnapparna. 5/5, latt.
Man on fire 5/5

sa himla fin scen en av manga, seee den!!
Maste bara tillagga att Denzel nog ar en av de basta skadespelarna jag vet, bara ALSKAR Deja vu, dar han oxa har huvudrollen, hur bra som helst, har du inte sett den sa ar det dags att gora, star hemma i min hylla, bara att komma hem och lana :D vet att jag alltid tjotar om den filmen, Ellinor, men den ar ju bara hur bra som helst.
Dakota Fanning gor oxa ett grymt jobb, kan inte fatta att vissa bara liksom har det i sig, andra kan ju inte alls agera utan att det later hur tillgjort som helst. Att vara barnskadspelare ar ju hur grymt som helst och Dakota ar den grymmaste.

Har blivit ett litet filmfreak har, men de finns ju sa mycket bra filmer, vill dela med mig av dem. Vet dock inte ens om de finns hemma, men om ni vill sa hittar ni dem nog.
Nu ar det snart dags for mig att aterga till att vara barnvakt klockan ar 15.25 och barnen slutar om en kvart sa de ar hemma om en halvtimma.
Carson ska ta kort for fotbollen idag  och vi maste lamna tillbaka filmerna som vi lanat, mycket att sta i sa att saga, skont att det ar fredag i alla fall = inga laxor, for hoppningsvis :D

Fick kort av min underbara mamma idag ♥ fran Spanien, langtar tills hon kommer hem sa jag kan prata med henne pa Skype och sen till november nar hon kommer hit och springer. Kortet hamnade pa vaggen sa jag kan se det VARJE dag ♥ 

Ha de bast alla underbara manniskor ♥♥
kramar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0