Prata med hundar 12/9-08

Pli pa hundar

Var ute och gick med familjens hund, acklig varme ute forresten, vet inte hur man ska kla sig, kladdigt, ackligt och varmt.
Men men, nar man kommer in med Snickers blir han som ett vilddjur, man skall namligen ge honom en godis varje gang han varit ute och kissat och sa, fattar inte varfor men de har val antagligen gjort det nar han var lite for att han var duktig, nu ar han fyra eller fem, de visste inte rikitigt, men far fortfarande godis.
Sa jag tankte, nu javlar ska han lara sig nagot.
Satte pa mig den stranga Jennie masken. Fick honom att sitta och stanna, jag bakade typ fem meter, och han satt kvar. Da blir man glad. Sen skulle han va mat oxa, gjorde samma har, sa till honom att komma, sitta och stanna. Funkade nastan hela vagen, 5 cm fran att skalen skulle nudda golvet sa studsar hunden upp, NO, sager jag och forsoker fa honom at tillbaka till ursprungslaget. Det funkade inte alls, Snickers sprang in i sin bur istallet, smart dog. :D
Fick tillslut honom att komma anda och han satt och stannade tills skalen stod pa marken, men nu satt han kvar aven om jag sa varsagod :S, var val inte sa hungrig anda kanske :D
Men jag kannde mig stolt, ska banne mig fa pli pa den dar hunden. :D

Nu e jag ensam igen, barnen ar hos kompisar, sa vad gor man da? Pratar med de som ar inne Ake Sodergard till exempel.

Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0