18/4-09 12 timmar på college :S

Upp och hoppa klockan 7.30, blev en rätt lugn morgon tills jag skulle åka. Aaron ville låna min kamera för att ta kort på hans dotter Amanda på hennes bal, så fick springa och hämta den, sätta batteriet på laddning och visa hur man gjorde och så. Ringe hem och fick prata med pappa på vägen till skolan, körde fel, har kört till Lovisa för mycket, men skillad som man är så kan man ju vägarna runt så, fick ändå sitta och vänta på lärarna en stund så var inte sen ändå.

Gick till en ESL (English as an second language) class och fick prata i små grupper där om shopping, kändes mer som det var jag som fick alla frågorna då de redan hade gått igenom dem, men det var ganska kul, lärde mig lite ordspråk som man använde för shopping, som "I got a lemon" betyder att man fick ett dåligt exemplar, används för bilar och hus.

Sen pratade vi lite om hur det funkar på amerikanska college och så, alla väntade mest på lunchen, då passade vi på att vara ute, var lite blåsigt och molnigt men ändå skönt.
Sen fick vi besök av en datasnubbe som lärde oss vad man ska vara försiktig med på internet, saker som jag inte hade en aning om, mycket värdefullt. Ska ladda ner lite gratis skyddsprogram och så.
Pratade oxå om slaveriet och hur svarta kämpade för att få mer rättigheter och så, kollade på en film från 1958 eller nått om en svart familj som köpte ett hus i ett "vitt" omrdåde, ska kolla klart i mon.

Hem och käkade lite Kina mat och kollade lite på första Harry Potter filmen, Aaron och kidsen satt och kollade på den så.

Kan inte bärga mig till mamma, pappa, Sophia och Julia kommer i slutet av Juni :D ska bli såååå kul!!

Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0