19/4-09 Not another sunday!!

Tussi!
Vill börja med att gratta Tussi, min goa katt i efterskott
på 14 års dagen, jösses, vi blir gamla!!

Blev inte direkt väckt av solen i morse, regnet öste ner ganska duktigt, blir ju så trött, men det är det som är Chicago väder, man vet aldrig vad man har att vänta sig, ena dagen 20 grader och sol, för att dagen efter ha 2 grader och snö i luften :S
Blev ingen felkörningen och jag kom iväg i tid denna morgon, kom precis samtidigt som de andra så det var bra. Kollade klart på filmen vi startade igår. En av tjejerna var ortodox så hon firade sin påsk idag så en av lärarna hade tagit med en tårta :S så den kalasades det på.

Snackade om högtider, immigration och dialekter; fick kolla på en film, från 80-talet men, om Amerikanska dialekter, jösses, på vissa ställen kunde man inte ens höra att de pratade engelska, inte ens lärarna kunde sa de.
Vi fick prata om våra Nationaldagar och flaggor och så, kanske låter klyschigt men det var verkligen jättekul, hela helgen, att få lära sig så mycket om massa olika länder och sitta och tänka hur vi har det i Sverige egentligen.

Monique ringde precis när vi slutade efter att vi bytt telefonnummer och mailadresser och så. Hon har vart borta i evigheter, 2.5 vecka i South Carolina, saknat na.
Mötte upp mina små yrväder, Anna och Lovisa på IKEA, humorn var på topp som alltid med detta sköna sällskap. Vi drog till Cheesecake och käkade mat, hade mycket trevligt. Fick nog värdlens mest lojja servitris, han körde barhängsstilen om man säger så.
Skulle haft cheesecake efteråt men vi hoppade den,  lika bra, alla var mätta och så. Drog hem och snackade med Carro en timma, altlid lika kul att prata med den flickan :D
Blev lite snack med farmorn och Tina med, sprang runt och letade efter glödlampor till mitt förut, lite mörka badrum, nu har jag två 60W där inne så man kan se varenda por. Men när jag springer förbi farmorn i allafall så slänger hon ur sig "Har du ätit vitlök idag?" Jag sa då att jag ju hade borstat tänderna efter jag ätit, men det kom tydligen från mina porer ;P ojdå, där ser man!!

I mon ska jag bo på gymmet och sen på kvällen blir det förhoppningsvis middag med några au pairer för Valeria och Evelinas skull som snart åker hem :(

puss och kram

Kommentarer
Postat av: Amanda

Henke vem? Hengo?! :P Nä vet inte om han va där. Va inte så insatt i den festen faktist i rödbo :P

2009-04-20 @ 13:22:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0