28/4-09 8 månader i familjen och Evelina är borta ... :(

Morgonen gick smidigt, fast vi fick sitta och göra ingenting sista 10 min för att de inte skulle gå för tidigt, roade oss med jordgloben.
Snackade lite med farmorn som nu bor hos oss denna vecka :S Sen drog jag på gymmet, hade massa skoskav och det blev inte precis bättre. Kunde inte gå så jag fick snällt springa, sprang i 45 sen gymmade jag 20 min på de.

Hem och duschade och fixade lite med snabba ryck. Åkte till Walmart och köpte ett kort till Evelina och lite förnödenheter, fick ett sms i morse "Jag åker hem", hennes mormor mår inge bra så, tråkigt men jag förstår henne.
Hem och skrev ett litet brev som hon skulle läsa på flyget.

Hittade inte Aaron Ipass, en liten dosa som gör att man bara kan köra igenom tullarna, så dras liksom pengar automatiskt, så jag fick åka in på en MacDonalds och växla en dollar till tio dimes. Hittade Evelina sittandes med sina värd farföräldrar, tvillingarna och Valeria. De gick typ precis när jag kom, blev lite kramkalas och tårar så klart.
Satt med henne en halvitmma och pratade lite, kändes helt knäppt att min bästa vän i staterna skulle åka hem :(

Men vi sa inte hejdå, vi sa "vi ses" för det ska vi göra, vi bor ju ffs i samma land så vi ska ses mera.

Vi!!
Will miss her, men vi ses snart igen...

Hem och gjorde inte så mycket, farmorn och Carson åkte till doktorn för Carson hade en appointment med dem för hon har klagat på att hon har ont i hälen. Sen käkade vi gulasch som Beth (farmorn) hade gjort, mycket gott.
Fixade i ordning lite granna och gick ner till Cole och kollade när han spelade tv-spel. Carson kom ner  och knödde sig ner i samma fåtölj som jag satt i, kan ju säga att det inte var skönt precis ;P lekte en lek, den när man ska säga till när den andra har sitt finger i ditt armväck (fattar ni?) Sen ville hon leka en annan;

lek
Hon gjorde först tre små strek i handen typ, den 1a var blind,
den 2a var normal,
den 3e var blind och döv.
Sen drog hon streck från småstrecken och sa åt mig att säga
stopp, men på den 3e stannade hon inte, för den gubben var
ju döv och blind och hörde därför inte....ha ha ha!!

Sen hade vi lite kul på msn, Totte fick vara offret innan vi gick upp och hon läste för mig i 10 min, mysigt!!

puss och kram

Kommentarer
Postat av: Evelina Crona

klart att det bara blir ett vi ses. så lång ifrån varandra bor vi inte. förväntar mig en inbjudan sen när du kommer hem ;) jag menar 3,5 timme är ju inte långt. åker man 2h för att åta middag till chicago så är det ju inget :P

men vi hörs vännen.. puss miss you like crazy

2009-05-01 @ 11:57:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0