5/4-9/4-09 SAN FRANCISCO!!

Okej, får väl skriva min resa i punktform annars orkar ni väl inte läsa det....

Söndag, 22116 steg
Upp tidigt, Aaron skjutsade mig till flyget
Fick åka 1a klass, svingött, fick frukost och grejer, ingen dålig heller.
Roade mig med att ta kort på alla snöbeklädda berg och så.
Tog tåget till Powell där en söt liten människa vid namn Caroline mötte upp mig.
Utforskade staden lite granna, ner till pirerna och snackade gamla minnen och gjorde upp framtidsplaner.
Käkade på Hard Rock, så nu har jag ett glas därifrån oxå.

Måndag, 34669 steg
Upp i hyffsad tid, tog buss mot Golden Gate bron.
Blev tillslut en promenad på tre timmar i flippflopp, inte att rekommendera precis.
Hyrde tandem och cyklade till och över bron, var rätt häftigt men var grymt trötta så det var mest cykla bara.
Men vi tog inget break där ändå, gick upp till ett torn, Cuit Tower, var inte mindre än 387 steg upp dit = jobbigt!!
Tog en paus och sen tillbaka igen, kände att vi behövde lite mat så vi käkade på en kina restaurang dock inte i China town men det var gott ändå.
Satt och kollade på folk i vår lilla park och hade det allmänt gött. Pratade massa goa minnen från förr och längtade hem ihop.

Tisdag, 20585 steg
Upp tidigt, :S tåg spårvagn till pier 33 för att åka båten till Alcatraz, köpte mackor på ett cafe intill som frukost.
Hade go träningsvärk efter gårdagen så backarna där var en pina så att säga.
Gick på en guidad tur med hörlurar, var kul att se alla gå runt där helt tysta med snygga hörlurar på huvudet.
Tog lite kort på fåglarna runt omkring där, var en del, sen såg vi en blåbyxa och min mamma säger alltid att om man ser en blåbyxa (blått bakom molnen) innan 12 så ska det spricka upp. Det gjorde det oxå :D
Sen åt vi shrimp på Bubba Gump, ni vet den restaurangen som Forst Gump startar. Var dyrt men himlagott och såklart så hade vår servitris något med lilla Sverige att göra, hade en svensk flickvän i Göterborg till och med, på Linnégatan.
Sen drog vi till hotellet och vilade lite och skrev lite vykort till vissa utvalda innan vi tog oss i kragen och gick och köpte cheesecake från Cheesecake Factory, var vår middag, mycket god sådan, banancheesecake var det.

Onsdag, 24452 steg
Hade inget speciellt bestämt så vi tog bussen till Golden Gate garden och gick runt där. Kollade in någon tulpan trädgård och såg en liten söt sork, beachen och sen gick vi för att se den japanska trädgården, men det kostade pengar och vi var broke båda två så vi skippade det och gick till en bota3569nisk trädgård istället, citerade mest morfar prosten dock, sånt vi gillar.
Tvingade Carro att vi skulle ta bussen tillbaka för jag hade sjukt ont i fötterna, är nog normalt efter typ 3 dagar av gående med inte så bra skor.
Käkade väldigt god pizza i den Italienska delen, var den godaste pizzan jag ätit i det här landet, är inte så svårtslaget dock men :D
Sen gick vi upp till vårt hotellet genom Chinatown, kändes precis som att vara i Kina, var bara jag, Carro och alla kineser.
Käkade 2.5 glassar, skulle köpa varsin sandwish glass men blev 1.5 var för man var tvungen att köpa för 5$ för att kunna betala med kort. Sen blev det en till, italiensk glass, Carro glömde helt av att vi redan käkat glass ;P

Torsdag, 3569 steg
Var alldeles för snabba på morgonen så vi fick sitta och vänta på våra tåg en stund innan vi skilldes åt :(
Allt gick super, insåg dock att jag betalade för min 1a klass, då blev man inte lite pissed, men men, man lär sig av sina misstag.
Det var en lite skumpig flygresa till Phoneix där jag fick byta flyg, hamnade vid en svensk kvinna. Såg att hon satt och läste den andra boken av Stieg Larsson och jag såg att det var ju svenska såg jag frågade om hon var svensk och det var hon ju och så var snacket igång, hade mycket trevligt.
Aaron hämtade mig på flygplatsen och munnen gick i ett, lätt att snacka med honom.

Sen blev det mest  chill resten av kvällen, hade mycket att catcha up with, hade 61 händelser och 5 mail på FB.

puss och kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0