15/8-09 Last time in Chicago

Hade en lite strulig natt, vi kunde inte sova i min säng pga för lite utrymme och för mycket värme, hamnade i källaren där det var superskönt.
Kom tillslut iväg till 11.18 tåget, trodde att vi missade det för när vi kom gående där vid 11.10 så kom ett tåg och gick. Men det visade sig vara ett extra tåg, det var en air show i Chicago så det var en del folk på tåget.

Lite otippat såg vi en liten indiepojke med sverige tröja, i USA liksom, tyckte vi var lite kul. Började leta efter en tröja till mig det första vi gjorde, hörde två svenska tjejer i en av affärerna, lite kul :)
Traskade upp mot Water Tower Place för att hämta en karta, vi ville åka ut till hoodsen, åkte till Wicker Park.


Ville bara få en bild på ett Starbucks

Anna under kartläsningen

Jag och lite av Chiago

Påväg till Wicker Park
Wicker Park var rätt coolt, vi gillade det!

Där hittade vi in till en LEVI'S affär där de hade kalas rea, hittade ett par korta jeans som satt slimmat och ett vitt linne, gör fint :)
Anna köpte en klänning och ett linne för $17 ihop, de hade liksom kostat typ $80 innan.
Kikade i en second hand affär oxå där det luktade precis som det gjorde i mormors "utklädnings" gaderob, rätt fina grejer där, de ahde LV väskor, dock var de äkta så de kostade ju en del.
Gick oxå in i en gör mysig skivaffär, så himla go stämning där inne, alla bara var inne i sin egen lilla värd, där spenderade vi typ en halv timma eller nått, Anna köpte två skivor.


Den coola skiva affären...så himla go stämning

Second hand affär....luktade som hos mormor ;)

Mina snygga Levi's kläder :)

Sen åkte vi hemmåt igen in mot stan först. Hade lite tid innan tåget till Barrington skulle gå så vi sprang åter igen ner på Michigan Avenue och in i två sovenuir affärer till, i den andra hittade jag my precious :) kanonnöjd!! :)
Var packat på tåget med jobbiga ungdomar som sjöng en massa, bra var de inte heller så...


Anna i väntan på tåget, med Chicago i bakgrunden

Annas "gå-på-tåget-pose"
Min underbart mysiga och goa Chicago-trjöa!!

Packade och åkte hem till Anna och somnade i soffan då vi kollade på Fast and Furious.

10 dagar kvar!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0