25/8-09 365 dagar, 8740 timmar, 525 600 minuter och 31'53'6000 sekunder...

Då var det dags då. Väskorna är packade, biljetten utskriven, passet framtaget, rummet städat och allt nedplockat....
Jag ska åka HEM!!

Landvetter den 25 augusti 2008

Kan inte fatta att jag för ett år sedan stod på Landvetter och grät och vinkade av familjen, det har gått så himla fort ändå när man tänker tillbaka, ett helt år!!

Det var en liten Jennie som åkte men hon har fått vara med om mycket, jösses. Så mycket nya människor, plaster, saker, mat, ljud, dofter allt, galet när man tänker på det.
Minns att alla sa att "Jösses vad du är modig som vågar ge dig iväg enda till USA", minns oxå att jag inte kände att det var någon Big Deal. Det är först nu det senaste månaderna som jag insett vilket steg detta var ändå, helt själv åker man till en totalt främmande familj med ett annat språk, andra regler och andra väderingar och så bosätter man sig där, knas!

När jag kollar tillbaka på mitt år så känns det verkligen hur bra som helst. Vi har vi haft upp och nergångar, men livet är ju ingen dans på rosor, det visste vi ju redan så, och dessa små gräl har byggt upp vår relation.
Tycker att det är hemskt skönt att skiljas som vänner i allafall,  det betyder massor!


Har haft en toppen sista vecka oxå, önskar att hela sommaren kunde ha fått vara såhär men men, allt kan ju som sagt inte vara perfekt.

Idag började barnen skolan så vi var uppe med dem på morgonen och Tina gjorde homemade donuts, svingoda och jättelätta, ska försöka mig på dem någon dag oxå. Jag fick packa deras lunch, de ville ha "their favorite sandwish" och det är a la Jennie, skinka, ost, sallad och senap, himla gott faktiskt.
Sen tog vi lite fina kort på Cole och Carson, "first day at school" väldigt stor grej här, var kul dock. Körde Cole till skolan, han börjar middle school nu så han börjar tidigare, Tina var stolt!


Tinas homemade donuts, GODA!!

Cole posar!

Carson i sina nya Abercrombie kläder

Mina underbara värdbarn! ♥

Jag, Cole och Carson
Close up! :)

Hem och inväntade tiden tills vi kunde gå med Carson och alla barnen på gatan inklusive en del föräldrar, värsta paraden, jättekul. Togs ännu mera kort och sen gick vi hem igen jag och Tina och Snickers.


Alla ungarna på gatan S Grove Ave

Alla föräldrar till ungarna på S Grove Ave :)

Mera gruppbild

Carson och hennes bästa kompis, Hailey!

Tog mig ut på min sista joggingrunda, känndes bra men så himla konstigt att göra allt för sista gången :( var ute bra länge, sprang 50 min typ och gick 40 så, tänkte att det är bäst att passa på, ska ju sitta still ett bra tag så.
Duschade och packade ner det sista i väskorna, och nu sitter jag här....

Ska göra några ärenden oxå, köpa en adapter och så, ta en sista frappuccino på Starbucks tror jag. Sen ska vi åka hemifrån vid tre typ för att vara på flygplatesen i god tid...

Så detta är mitt sista inlägg i den här bloggen. Skulle ju vara en blogg om a chic in Chicago och det är jag ju inte länge till så finns ju ingen anledning att fortsätta då. Den ska funka som en dagbok för mig och alla er som vill titta tillbaka lite, blir nog mest för mig :)

Så tack alla ni som följt och kommenterat och så, har varit jätte kul att driva den här bloggen och få visa er hur min vardag sett ut, både bra och dåliga, roliga och tråkiga. Tack igen!!

Ses snart i Sverige!!

Puss och kram

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det har vart Jätte kul att föllja dej snuttan :) startas det en ny blogg tro? kärinkäkärna :)) puss

2009-08-27 @ 11:21:49
URL: http://metrobloggen.se/smt

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0