Hemresan!

Mer än halvvägs. Nu sitter jag och svettas på Frankfurts flygplats. Har kommit fram till att den är alldeles för stor, tog mig ungefär en halvtimma att bara gå från flygplanet till min gate och då åkte jag ändå buss en bra bit. Mitt handbagage är äckligt tungt oxå, väger säkert 15 kg MINST och jag kommer ha snygga grova arbetarhänder när jag väl är framme med massa blåsor, aj!

På flygplanert fick jag sitta brevid en rätt trevlig man, var lite orolig för att det skulle bli en som stod framför mig vid boarding, han verkade vara lite berusad, usch för sånna liksom. Han skulle till Europa på buisness trip, var proffessor i något och höll på med typ nått som skulle hjälpa stumma människor att prata, lät himla bra och intressant.

Maten var okej oxå, fick kyckling och ris och sen lite youghurt och någon typ av äppelwienerbröd till frukost. Jag hade fönsterplats vilket jag var glad för, fick lite sömn, var oxå bra med tanke på att jag inte sov mer än 3.5 timmar natten till tisdag.

Vaknade upp precis när vi avslutade flygningen över Atlanten så jag fick se hela Portugals kustband, var riktigt häftigt. Var en ganska skumpig flygning med många luftgropar, men är ju inte mycket att göra åt, landningen var näst intill smärtfri i allafall, det gillar jag, för jag hatar landningar, får så ont i öronen.

Nu sitter jag och tar igen mig med en youghurt med musli och frukt i, 3.30 euro skulle hon ha för den men vad gör man inte, blir ju inte mat på ett tag så, tror jag, får hålla igen om det blir kakor eller nått på flyget till GBG.

Blev ju som sagt helt svettig av att dra på min 100 kg's väska så var tvungen att gå in på en parfymaffär och sno lite parfym, blev den nya DNKY, ska nog köpa den någon gång i framtiden, luktade sjukt gott. Man vill ju liksom inte lukta massa svett och så när man äntligen ska få krama massa goa människor igen, och Marie som har en tendens att dra in massa luft genom näsan när hon kramar en, hade ju vart snyggt om hon bara stannde upp och sa "Men Jennie,
vad du luktar svett ;)

Planet går inte förrän om typ 1.5 timma och för mig är kl 4.04 på morgonen, men är inte så trött, för alla håller ju igång här och jag fick ju sovit lite så. Får se hur det går sen, kommer förmodligen slokna rätt snabbt i min sköna men lilla säng :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0