1/2-09 Super Bowl!

Kom med tåget, var där redigt i tid och allt. Ringde Amanda när jag var på stationen, då skulle de precis beställa mat på en Mexicansk restaurang så jag fick ta mig dit själv, gick ju himla bra. Ni kan börja kalla mig Jennie-expert-över-Chicago om ni vill. Amanda sa åt mig att gå mot vattnet och Michigan ave, och självklart går jag åt fel håll. När jag korsat 90 så ringde jag henne igen, kändes inte rätt, och det var det inte heller. Med lite tankeverksamhet så hittade jag tillslut dem, helt svettig typ, hade i princip gå-sprungit hela vägen.

Vi gick upp på Michigan Ave och kollade lite granna i Water Tower Place, mest för att visa Christopher lite granna, gick in på Lidht, för att få gratis choklad, svin god.
Sen gick vi till ESPNzone, där vi bokade bord på vägen, för att kolla på Super Bowl. Visade sig att man var tvungen att köpa för 10$ per person och timma.
Vår servetris var supertrevlig i början, men sen blev hon bara surare och surare, hon märkte nog att vi segade som fasen bara för att vi inte ville betala så himla mycket.

Min dricka!
Min Juice Sparkle

Petter och Ida!
Petter och Ida

Lax!
Åt lax eller fisk överhuvudtaget för första gången på månader, var MYCKET gott!

Christopher!
Snöggve, Christopher och hans mat!

Men vi hade trevligt ändå, hann inte kolla klart på hela matchen, det tar ju forever liksom så. Men vi satt där mellan 16.30 och 20.00 typ, ändå ett bra tag.
Försökte lära mig så mycket jag bara kunde på vägen mot tåget, Petter kunde Chicago bra. Han visade USA's första skyskrapa, jättesöt, 15 våningar. Tror jag börjar få lite bättre perspektiv på det nu.
Hemresan gick smidigt och bra, har redigt ont i mina hälar nu bara :S, gått typ 18 000 steg idag. (Har stegräknare på mobilen)
Snackade lite med familjen och kollade på nått program, Cheersleaders VS Couch Potaoes, svin kul!

natti natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0