31/1-09 Jag bor granne med gasten...

Jag bor i ett historiskt och väldigt gammal område, där de flesta husen är från tidigt 1900-tal eller sen 1800-tal. Det finns många regler om saker man inte får göra med husen och så, just för att behålla det gamla. Ett exempel är att vi inte får byta ut fönstrerna förrän de är 90% ruttna, en anna runt en sak är att man inte får ha staket huset och skall man göra nått så måste man typ ha alla grannas tillåtelse.
Våran granne kör väldigt hårt på att behålla det gamla, så hårt så att huset håller på att förfalla praktiskt taget.
Hon har en katt som ungarna har döpt till Ghost, bara en sån sak och hennes veranda ser ut som den ska falla ihop vilken sekund som helst.
Hon är den tanten som ska finnas i alla små samhällen som hatar ungar, i Kärna hade vi sur Sven eller nått, han som bodde granne med Tobbe typ, precis vid lekplatsen.

När det är mörkt är såklart hennes hur extra läskigt. Trappan upp till övervåningen är svängd så vi har som en liten platå innan de tre sista trappstegen, och varje gång jag går upp där när det är mörkt så av ren reflex eller nått så kollar jag alltid ut genom fönstret och varje gång får jag en mindre hjärtattack....

......tanten har nått i sitt fönster som ser ut som en människa, det kan omöjligt vara det för den är där hela tiden, men den skrämmer ändå livet ur mig varenda gång. Hoppas verkligen att det inte är något annat än......vad vet jag!


Fick med mig barnen ut på en promenad runt blocket, Snickers behövde gå ut och jag vägrade göra de, är faktiskt inte min hund så jag sa att då går vi alla ut. De sprang runt i snön och kastade snö på varandra och såklart så blev Carson sur, blir så trött, men hon repade sig.
Skulle göra chokladsås till glassen, men det gick ju sådär om man säger så, fattar inte vad som gick fel, men den blev inte sås, blev mer som varm choklad så vi drack det istället, hällde i lite i glassen, blev gott men simmigt :D
Kollade klart på Harry Potter, sen ville Cole kolla på den fjärde men ändrade sig efter 5 min och satte på Jurrasic Park istället, den tredje.

Nu ligger de och sover, i alla fall Carson, hon somnade i soffan såklart och när jag väckte henne så sa hon nått obegfipligt, vet inte vad hon snackade om riktigt.
I mon blir det Chicago med Amanda, Ida Petter och kanske Christopher.

Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0