8/2-09 Chicago för hela slanten!!

Hann med tåget, himla bra. Gick ikapp Stephanie och Mikaela påvägen så det blev lite uppdatering på läget och så.
Fick tillslut hittat Moni på tåget med, blev lite nervös att hon inte hann med.
Träffade Anja och hennes tre tyska vänner, insåg att jag hade träffat den ena tjejen innan, pinsamt, men jag bad om ursäkt och så var vi vänner :D

Ben och Giny tog fel på tiden på deras tåg så jag och Moni gick till Starbucks och köpte oss varsin Skinny Vanilla Latte. Sen mötte vi upp Bernadine oxå, så Moni fick prata lite Africans, hon var helt överlycklig.

Vi gick till ett akvarium museum, var helt okej, inte så himla coolt som jag hoppats men men, man vet ju inte om man inte testar liksom. Gick runt och tog kort på lite fiskar och massa sköldpaddor. Sen fick vi se en som dök i en lite större tank. Var en stor sköldpadda där som hade blivit påkörd av en motorbåt, så hennes skal hade pajjats så hennes bak liksom flöt typ så hon simmade med baken uppåt hela tiden, stackarn.

Moni och Ben påväg till akvariumet!
Monique och Ben påväg till Akvariumet!

Jag och lite Chicago!
Jag posar med Chicago!

Vi utanför Akvariumet!
Giny, Ben, Jag och Bernadine

Akvariumet!
Sjöborre

Akvariumet!
Oranga fiskar!

Akvariumet!
Mest för coola fäger

Akvariumet!

Dålig bild, men här är den stackars sköldpaddan med det trasiga skalet som
gör att hon inte kan simma som hon ska, poor girl!

Dykare!
Bob, en dykare i den större tanken!

Promenad!
Påväg upp på Michigan Avenue!

Gick upp på Michigan Avenue, åt på ett Italienskt ställe, var väl sådär, ingen tycket att det var riktigt gott men men. Sen gick vi upp till Water Tower Place och kollade lite i affärer innan vi typ fick springa till tåget, var inte 100 på vart vi skulle, så självklart missade jag och Monique vårt tåg, himla skit. Men så erbjöd sig Ben att han kunde köra oss hem så vi tog samma tåg som dem, det gick 10 min efter vårat från Union Station, himla bra.

Fick träffa hans värdmamma igen, hon är skön. Sen körde vi hem Giny vilket tog en halv evigehet. Kom tillslut hem men då var klockan 20.50, ringde Ida och frågade om det var någon idé att komma men de hade tänkt packa ihop så, ska dit en annan dag och äta tårta :D
Åt rester från min humongos portion från Cheesecake och kollade på dokumentär om Loch Ness med Cole.

I mon blir det upp med barnen och sen träna med Moni, gött!!

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0