1-4/1-09 Nytt år med en gammal vän!

Torsdag

2009 började jag med att gå upp klockan 9.55 för att snacka med hemmet men sedan inse att jag var två timmar för tidig :( irriterande men men.
Åkte och lämnade Tina på O'hare för att kunna låna henne bil under dagarna Carro var här. Snackade lite med hemmet när vi kom hem istället.
Slappade redigt innan vi åkte upp till Wisconsin och Evelina för att äta på Olive Garden och bada i deras jacuzzi, mycket mysigt.

Valeria och Evelina!
Valeria och Evelina på Olive Garden!

Fredag

Gick upp vid tio och väntade i princip på att Carson skulle vakna så vi kunde åka och åka skridskor. Var lite stappligt i början men det rättade till sig ganska bra. Carro höll sig till kanterna och sarjen =) och Carson åkte runt runt som en galning.

Jag!
Jag på skridsko åkningen!

Carro!
Carro, den evige posaren!



Sen blev det fika på Starbucks med varmchoklad och en blåbärsmuffins att dela på. Åkte hem och hämtade bibliotekskort och ner och hyra filmer och ett data spel.
Fixade lite snabbt käk när vi kom hem, Carson var helt fast vid sitt spel så klart. När Aaron kom hem gjorde vi oss i ordning för att åka till Woodfield.
Tog en sväng förbi IKEA och Carro köpte knäckebröd och så.

Dumbo!
Dumbo?

Till Woodfield där hon inhandlade två par svinsnygga LEVIS jeans. Jag fick köpt mig en parfym på Body Shop för 5$. Middag blev på en Japansk restaurang, vi delade på lax och en rätt med kycklig och kött, mycket gott, var lite kul att se på när kocken gjorde maten, våran var dock ganska torr och så var det svårt att höra vad han sa men umgänget var ju trevligt så.
När vi kom hem satte vi oss och kollade på Walk to Remember, jag grät såklart.

Kocken!
Kocken och ett av alla paren på den Japanska restaurangen!


Lördag

Körde Carson till en kompis för att vi skulle kunna åka till Chicago, jag och Carro, Aaron var gullig och fixade det.
Tog tåget så vi var där vid halv ett, gick runt ett tag för att hitta till Millenium Park. Jag hade försökt att förbereda mig själv men som vanligt så blev det ändå dåligt. Vi hittade till Millenium Park tillslut i alla fall, men då dog Carros kamera :( blev lite bilder i allafall.

Carro på Millenium Park!
Carro på Millenium Park

Sötungen!
Söt!

Vi!
Vi!

Drog till Anderssonville för att kolla in den svenska affären Erikssons Delicatessen, men det var lite av en besvikelse, var dyrt och hade inte mycket mer utbud än IKEA så, hade ju hoppats på falukorv, men icke!
Käka varsin macka på Subway innan vi tog tuben tillbaka för att hinna perfekt med tåget hem, trodde vi. Så blev det inte, blev mycket löpning, diskuterande och frågande innan vi tillslut hittade till Ogivile Station.
Kom hem i alla fall och gjorde ris och bearnaisesås och kött från nyårsafton, mumsigt. Sen blev det till Deer Park och kolla på bio, Courios Case of Benjamin Button, den var bra, men konstig och himla lång, typ 2.5 timmar.
Somnade som stockar väl hemma.

Hon gillade det!
Mat på hemma plan!

Försök till ett fint kort med Snickers!
Hon ville ha ett fint kort på henne och Snickers men det var inte han så sugen på!


Söndag
Carro gick upp 5.45, jag låg och drog mig tills det var dags för henne att äta frukost, sa hejdå till henne och fick henne att lova att komma tillbaka. Aaron körde henne till tåget och jag gick upp och sov igen till 12. =)
Käkade lite och så, åkte till Vernon hills till två för att träffa Amanda, kollade lite i affärerna, köpte en till parfym och en necessär på Body Shop, rea!!
Sen fikade vi på starbucks och tjötade ett bra tag innan vi bestämde oss för att hitta på nått annat. Tänkte kolla bio i Vernon men det gick inga bra, så vi åkte hem till Amanda istället, åt The Big Salad med hennes familj och begav oss till Gurnee Mills istället för att kolla på bio, blev Seven Pounds med Will Smith, ännu en bra, men konstig och lång film.

Detta var min första helg 2009, året börjar mycket bra!!

Kommentarer
Postat av: jullan

tack så mycket!

det är lisa med hennes sår. ska se om det är nått att göra åt och så.

:)

2009-01-05 @ 18:20:11
URL: http://juliath.blogg.se/
Postat av: Evelina Crona

ser kallt ut där uppe. själv har vi det ganska gött här. förutom ömma fötter. men ska inte klaga, en 83F i dag ;) miss you gal

2009-01-06 @ 05:43:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0