12/1-09 Halv timma, yeah right!!

I morse ringde klockan tidigt :S redan klockan sju var det rise and shine, trodde klockan var fel eller nått för det var så himla mörkt, inte van vid att gå upp så tidigt.

Barnen ville dock inte gå upp,Cole hade inte kunnat somna igår kväll så han var så lagom pigg och frågade om han kunde få skjuts till skolan så han kunde sova. Gick väl bra, så jag gick runt och fixade lite och så i någon halvtimma. När jag väckte Carson sa jag att Cole ville ha skjuts, då sa hon "tänk om inte jag vill de", varför  ska barn vara så bångstyriga ;@ men men, gick bra och det slutade med att de gick till skolan ändå 8.40 istället för 8.20.


Gick ut  och gick en timma, hade tänkt gå ut och fota lite för det var så himla fint med massa snö och solen, men när  jag nästan var hemma så var jag inge sugen längre och så hade solen täcktes av ett tjockt täcke moln.

Blev lite slapp framför datan istället, tjöt med Evelina och fixande. Sen begav jag mig till Harper College för att göra det där testet, hade räknat med att de skulle ta en halv timma, för det sa de att de brukade göra för de flesta. Kan väl säga som såhär, det tog inte en halv timma. Två timmar senare kom jag ut ur fängelset, helt slut och ögon som var beredda på att ploppa ut. Men ingen vila här inte, var racer hem och packa ner Carsons soccer grejer, sno åt mig två bananer, två vatten och två chex mix, och iväg igen. När vi kommit halvvägs så säger Carson, "Jennie, did you forgot my soccer shoes?"

Svor lite lågt för mig själv, gjorde en usväng och tillbaka. Hela vägen klagade Carson på att vi skulle bli så himla sena och bla bla. Men vi blev bara 12 min sena, inte hela världen. Nu hädanefter så ska hon packa sin väska själv, så kan inte jag få skulden. För hon sa det, "vad ska jag nu säga till min tränare" då sa jag, säg att din babysitter glömde skorna, och då sa hon, "då kommer han  säga att de är mitt uppdrag", tydligen  så packar alla andra sina väskor själva. De får hon oxå börja med nu!!

Tina ringde och frågade om jag var påväg för att hämta henne på O'hare, stackarn. Medan jag väntade på att Carson skulle komma upp från träningen så ringde jag Aaron för att kolla så att han var hemma så jag kunde lämna av Carson. När jag var klar kom en tjej fram och frågade "Jennie?" det var Anja som jag snackat med på FB, hon bor några hus bort bara, blev helt chockad, hur trevlig som helst var hon oxå, ska dit nu btw, i snöstormen.

Åkte och hämtade Tina på flygplatsen, var inte direkt bra väder om man säger så, och när vi åkte he, då körde hon, var det ännu värre, såg typ ingenting :S
Kom hem och käkade lite mat som Aaron gjort, hans dotter Megan var här, hon ska byta college tydligen så det är vad de ska ägna sig åt i morgon.
Gick till Anja, gick runt och letade ett tag medan jag snackade med Caroline lite, få en uppdatering och så. Hade jätte mysigt hos Anja, snackade om allt möjligt i två timmar, himla kul att ha någon så nära som man kan hänga med, hoppas det kan worka out :D

Nu sitter jag och mumsar på Kalas puffar typ, var himla längesen, men smakar precis som det ska.

Tjolahopp!!


Kommentarer
Postat av: ellinor

herregud, hur orkar du skriva så långt ?

jag orkar inte ens läsa allt :O :))

2009-01-13 @ 09:57:07
URL: http://ellaabella.blogg.se/
Postat av: jennie

nä jag vet :S men de blir bara så, skirver man i omgångar så orkar man ju skriva mer, sen e jag bra på att ordbajsa oxå :S

2009-01-13 @ 17:46:13
URL: http://chicinchicago.blogg.se/
Postat av: Amanda

"hoppas det kan worka out :D"



haha, ärker att du bott där länge nu, du blandar in massa engelska ord i allt du säger :D asskoj är det!" Kan itne bärga mig tills du kommer hem och gör sverige osäket med mig ;)

2009-01-14 @ 02:10:32
URL: http://insulan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0