15/1-09 College och 660$

Skulle gått upp med barnen men hade fått ett trevligt sms när klockan ringde klockan 7.15 att det inte var någon skola, "snowday", detta pågrund av att det var för kallt :S, har jag aldrig varit med om, men om det var kallt.
Sov vidare tills nästa väckning klockan 9.30 för att hinna med college innan Aaron skulle till jobbet klockan 13.30.

Den lilla promenaden på kanske 150 meter kändes som en hel evighet, inte så himla konstigt kanske då det avr närmare 25 grader kallt. In och träffade en screener, fick göra ett test, skrev en text på 15 min om fattigdom i världen för att se om jag kunde passa in på college nivå.
Satte upp ett möte med en som skulle se vart på ESL (English as a second language) jag skulle hamna. Ville ju läsa lite andra kurser förutom english oxå så jag gick runt och försökte ta reda på vart jag skulle gå.
Fick tillslut tag på en consuler, en jättetrevlig tant, såg värsta arg ut, tänkte "nej" när jag fick henne men vad fel jag hade. Hon hade tydligen svensk mamma och italiensk pappa, men hade aldrig varit i Europa :S

Fick reda på att jag kunde läsa engelska som ligger mellan college och ESL, himla bra. Kommer läsa med folk som har lite svårt för det men som haft det som första språk hela sina liv = amerikaner :D:D
Hela kalaset tog 2.5 timma men jag hann med att svänga förbi bibblan och lämna tillbaka filmer.
Fick köra Tina till O'hare för att låna hennes bil, när jag kommit 10 min bort så ringer hon, hon hade glömt en viktig sak, bara till att vända och åka tillbaka. Ungarna var hos kompisar så jag passade på att göra lite ärenden. Shoppade loss totalt på Walmart, käckt!

Kvällen blev lugn, Carson har en sleepover, Colbie är här, gjorde crepes till middag, blev goda faktiskt.
Tyckte att det var förbaskat kallt inne, visade sig att Carson vart och pillat på värmen och satt den på cool, för hon tyckte det var så himla varmt i morse, unge. Så på med den igen och nu är det lite bättre.

Laddade ner det nya msn, gillar det inte alls :( men så brukar det väl vara i början, kanske vänjer mig.
Snowday i mon med :( himla skit, men men!! Hoppas Tina vill bli hämtade så jag kan gå på feeest :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0