24-25/1-09 First weekend as a 20 year old!!

Fredagskvällen var jättemysig, var med Amanda och Madde. Åkte till Lone Star och käkade, jättegott. Jag åt bakpotatis och kött. Sen åkte vi hem till Amanda så hade det gjort prinsesstårta och en annan mintchokladkaka till mig som present, smakade mycket  bra.

Prinsess och mintchokladkaka!
Minychokladkaka och prinsesstårta av Madde och Amanda!

Skulle kollat på film men det blev sent och så, jag kollade dock en timma själv för att invänta John Blund som kommer sent, blir så när man inte jobbar morgon. Kom i säng och somnade vid halv två eller nått under massa täcken, himla kallt det skulle vara, men men.


Lördag
Gick upp äckligt tidigt känndes det som, 7.45 för att vi skulle hinna vara på skidresorten vid halv tio. Amanda ringde Madde vid åtta för att kolla så att hon var vaken, då fick vi reda på att Eric's värdföräldrar ändrat sig och behövde tydligen den bilen som han hade tagit till Madde, så han och Madde fick åka tillbaka hem till honom och lämna den och sedan åka själva.
Jag och Amanda åkte innan, var jättelätt att komma dit, svängde typ två gånger. Känns som att allt här bara är rakt fram, var man än ska så kan man köra rakt fram, himla käckt.

Amanda!
Amanda på Wilmot Mountain!

Jag och Amanda i liften!
Vi i liften upp!

Hade tråkigt!
Snacktime, står och väntar på att Amanda ska komma tillbaka från bilen!

Wilmot Mountain!
Karta över Wilmot Mountain!

Var kanonfint väder och vi var uppe i backarna vid halv elva kanske efter att ha sprungit runt och letat efter skiduthyrningen i en evighet. Det var inte direkt stort men det var ändå helt okej, var kanske 12 nedfarter, som typ satt ihop dock men. Det var inte Österike långa, tog väl typ 40 sek att komma ner och då körde man inte störtlopp. Men det var kul ändå, orkade åka till tre, sen åkte vi hem, vilket var bra för det blev bra stressigt för mig ändå.
Åkte hem till Amanda och åt sista biten av prinsesstårtan, sen hem med min HD till bil, var hemma vid fem, ut med hunden och sen in i duschen och plockade och grejade. Monique kom vid 18 så vi tjötade och så kollade hon på alla mina snygga killkompisar på facebook, hon ville bara adda allihop.

Evelina och Valeria kom vid 19.15, jag hade bett dem köpa lite dricka, och pretzles, då kommer de med tre drickor, en chipspåse och en påse pretzels, bra visserligen. Fixade med allt och poppade popcorn. Sen kom dem en efter en. Blev ganska många tillslut, typ 15 pers. Var riktigt kul. Urartade såklart på slutet, med limbo och pose framför kameran och grejer, precis som det ska vara!

Min 20-års fest!
Man hänger ju där maten finns, här: Giny, Ben, Moni och Evelina

Min 20-års fest!
Svenskar i soffan

Min 20-års fest!
Anja (min nära och nyfunna granne) och Evelina!

Underbara vänner!!
Mina underbara vänner Monique och Evelina!!

Min 20-års fest!
Lite Lena Ph pose med soppkvasten!

Min 20-års fest!
Sen blev det lite limbo med, grymt!!

Fick fina paket oxå. En väska och örhängen av Monique. Ett smyckeskrin av Dasha. Örhängen av Valeria och ett jättefint kort. En krukväxt av Ida och Petter med motiveringen "alla behöver en krukväxt", hon är ju söt! =)
Evelina hade gjrot en jättefin present, satt ihop massa kort på oss i en STOR ram, hur fint som helst. Sen hade hon gjort en dvd där ett av hennes värdbarn som tycker om mig en del, Tim, sjunger Happy Birthday till mig! =) Hur söt som helst!

Presenter!
Presenter, dock inte tomtarna, ljuste och den lilla ramen!



Söndag
Kom ur sängen vid elva, käkade lite frukost och sen smakade jag på min ananaspaj, mycket god, övriga familjen tyckte oxå den var himla god.
Vi tittade på Seven Pounds lite, eller jag halvkollade väl. Sen trodde vi att vi skulle köra Tina till flygplatsen men behövde inte det sen, så vi åkte till Chillis och åt middag/lunch, mötte upp Giny och en annan tjej, Tic som hade typ en dejt med en tysk kille, som vi bowlade med på au pairmötet. Sen åkte vi och kollade på Bride War, med Kate Hudson och Anne Hathaway, mycket bra faktiskt. Sen åkte vi till Starbucks jag och Evelina efter att ha lämnat av Moni hemma hos sig.

En mycket bra första helg som 20 åring!!

Fick ett jättegulligt sms av pappa idag, han har åkt ett skidlopp i Italien, han sa att det var som att åka i ett vykort!! Miss him!!

Kommentarer
Postat av: Evelina Crona

Jag är glad att du gilla min present. mkt tanke och klippa och klistra bakom, (vilket inte är likt mig vill bara förklara det och att du förstår hur mkr jag offra mig bara för min söta jennie, men det är du värd X10000000000 mer <3)

har haft en super helg, som vanligt med dig.. vi hörs snart vännen!!!!

många kramar till den bästa Jennie Ever :)

2009-01-26 @ 05:04:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0