26/1-09 "When Snickers goes up to heaven"

Idag för första gången på jag vet inte hur många veckor fick jag gå upp tidigt :S och vara med ungarna på morgonen. Var inte på det bästa humöret och det var inte de heller. Carson var riktigt cranky för att jag made her packa sin väska till soccer, men den blev packad i alla fall tillslut.
Sen var jag duktig och provade elliptical machine i hela 45 minuter, gick bra, blev redigt svett och brännde 500 kalorier. Sen blev det lite mera träning i form av situps, armhävningar och sen lite med tyngder, känner att mina armar börjar slappa till sig :S illa!

Sen äntligen frukost, blev mannagrynsgröt, mummsigt. Skrev och gick och postade ett kort till farmor, tog ut hunden samtidigt, gäller ju att vara praktiskt, vilket man verkligen lär sig här, genom att plocka hela dagarna. Man tänker liksom framåt hela tiden, så man slipper gå fram och tillbaka i onödan.
Sen blev det lite tjöt med mamma och moster, myspys. Pratade i hela en timma mest om min födelsedags helg och så. Sen fick jag prata lite med Julia, tack för omtanken Julia, jättefint inlägg! ♥

Fick ta Carson till soccer, vilket jag hade förutsatt, var inte så himla jobbigt, satt och kollade på film, The world's fastest Indian var en kille som tyckte jag skulle se den. Tröttnade dock efter en halvtimma och läste Twilight istället. Fick låna den av Moni, tänkte att jag måste läsa denna uppenbarligen fantastiska bok. Fick i allafall läst 15 sidor, inte illa pinkat!
Påvägen till bilen var Carson så söt, vi såg nämligen några tjejer som klappade en liten hundvalp. Så sa hon att Aaron hade sagt att "When it's time for Snickers, when he goes up to heaven, we'll get a boxer", lät bara så himla kul.

Blev barbeque kyckling och ris, rätt tråkig middag men men, sen lite vikning av tvätt och tjöt. Carson gjorde läxa i mitt rum, tog henne en hel evighet för hon skulle ju göra en massa annat i mellan hela tiden. Klockan halv åtta fick jag säga till henne att snabba på, då fick hon himla brottom och ville att jag skulle göra det sista, hon är lat hon. Ska tilläggas att jag självklart inte gjorde hennes läxa.

När hon skulle borsta tänderna hittade vi värsta högen med dollar, kunde ju såklart inte låta bli att räkna dem, var 36 20$ sedlar och 8 100$ sedlar :S helt galet. Kom på att jag har världens sämsta pokerface, kunde inte hålla mig för ett nervöst skratt när Aaron kom upp, we got busted ;P
Visade sig att det var för någon football pool, men liksom ha typ 12 000 hemma, i badrummet :S

tjolahopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0