20/6-09 och 21/7-09 Helg med Lovisa!

Lördag

Vaknade runt halv tio av ett sms från Lovisa att hon var vaken. Pallrade mig upp efter 20 min eller nått.
Efter att ha sminkat mig och tagit på mig min fina kjol så gick jag ner för att käka lite frukost, där satt Cole i soffan. Frågade vart hans föräldrar var, visade sig att ingen var hemma, nehe. Ringde Aaron som sa att Tina hade lämnat klockan 4 samma morgon och att han var kvar, fast på jobbet.

Så där gick oxå mina lördagsplaner i kras, kul. Lovisa kom över ändå och vi satt och muttrade lite till en början. Cole klippte lite gräs.
Cole ringde en kompis som skulle ringa tillbaka innan 5, så vi tänkte att vi får väl hitta på nått. Så vi drog till Culvers och jag och Lovisa tog varsin shake och Cole några friterade ostbollar eller nått.
Sen drog vi med stackarn till Woodfield för att slå ihjäl lite tid ;) Tillslut blev han väldigt less så vi åkte hem.

Lovisa och Cole på Culvers
Cole och Lovisa mumsar på Culvers

Åkte och lämnade honom hos hans kompis och sen drog vi upp till Anna och Gurnee Mills. Fick handlat det vi skulle, Lovisa skulle ha presenter och lite annat smått och gott.
Drog och klippte oss och sen mötte vi Anna och åt på Olive Garden. Vi var typ dem enda som ville sitta ute, där var väntetiden bara 5 min, blev dock längre, men inomhus var den typ 20 så, konstiga amerikaner.
Vi hade i allafall gör mysigt, sen skulle vi sovit hos mig jag och Lovisa men hennes magen var inte kompis idag så vi åkte och sov hos henne.

Mina underbaringar
Mina två alldeles underbara vänner...♥

Söndag

Vaknade vid nio, Lovisa låg och blinkade hon med så hon var vaken. Fick reda på att jag visst snarkat en del, hoppsan ;)
Käkade lite flingor innan vi drog hem till mig för att vara hemma när Cole skulle komma hem. Hann med att åka till Walmart och bränna pengar, tjena, typ 40$ :S men men, måste ju ha shampoo, tandborste, handkräm och flingor.
Han kom dock inte hem, hans kompis mamma hade ringt Aaron och frågat om Cole kunde få stanna lite till, det gick ju utmärkt såklart.
Vi stekte lite svenska pannkakor, super goda, gjorde små blandningar, en med jordgubbar, en med banan och en med bara socker.

Drog sen och gjorde slingor på fröken Stensson, tog sin lilla tid, men vi hade rätt trevligt.  Frisören hennes var trevlig och så. Sen hittade jag en intressant tidning om en tjej som ville flytta från Ukraina till USA, hade varit här som utbytestudent ett år. Hittade en 20 år äldre man på en äktenskaps sida, de levde lyckliga nu så det gick ju bra.
Sen åkte vi till Deer Park för att kolla in Bath&BodyWorks rean, köpte en grej som man pluggar in i jacket så det luktar gott och en handtvål.

Snöggve
Lovisa med paket på huvudet och in i dimman, skrek som om hon var 90 ;)

Hem igen för att vänta in Cole. Han skulle komma vid 5. Farmorn kom och undrade vart han var någonstans, började röja och ha sig så vi gick ut jag och Lovisa och "gömde" oss.
Hon tog med Cole för att köpa present till Aaron, fars dag idag i USA så.

Lovisa mådde sådär så vi satte oss för att kolla på Man of Fire, himla bra film för övrigt. Jag käkade lite enchiladas, blev mycket mat idag, knepigt, men var hungrig mest hela tiden.
Cole kom hem till sist, de hade köpt ett bebegun till Aaron, för typ 80$ :S
Lovisa åkte hem :( mådde inte alls bra, tycker så synd om henne. Vi kollade klart på filmen sen gick vi ner och kollade klart på resten av Shrek med, kul film, var som att se den för första gången, kommer knappt ihåg den.

Nu befinner sig min underbara familj väldigt nära mig, nämligen i NY, fick sms, de var framme och skulle gå och äta på Hard Rock Café, ska ringa dem i mon.

puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0