22/6-09 Massa grader = poolen

Vaknade vid halv tio, var redo för en jogging tur, kollade temperaturen, låg på härliga 26 grader.
Cole låg fortfarande och sov så jag smet ut innan. Hann dock inte mer än kanske 15 meter så gör jag en 3-åring, IGEN, dock blev såret inte lika fult som förra gången i september, men usch vad arg jag blev på mig själv. Grannen som såg mig kom fram "O my god, are you okay?" Tyckte det var lite pinsamt men mest blev jag trött på mig själv och den himla trottoaren.

Sprang i en halvtimma, kände att det var nog, blev rätt snurrig av den höga värmen. Drack typ 3 liter vatten, inte riktigt men, sen tog jag Snickers, några bajspåsar, bilnycklar och körtkort och traskade ner för att hämta bilen på Aarons jobb, tog ca 20 min. Stackars Snickers flåsade som en 100 åring, var nog väldigt varmt för honom, så det blev AC på högsta i bilen.

Hem och duschade, pysslade lite, packade matsäck för att bege oss till poolen. Mötte upp Monique och hennes gulliga ungar där. Var äckligt varmt, typ 32 grader så man pallade inte att vara i solen utan att vara i poolen, då är det gött, när man MÅSTE svalka sig.

Hade mycket trevligt med Monique, snackade massa, åt lite pannkakor från helgen och mackor. Stannade till halv fem, då begav vi oss hemmåt.
Tina var hemma när vi kom hem så jag gick upp till mig och satte mig på msn, var rätt gött, helt slut, man blir ju de när man badar och har sig. Var inte lite folk vid poolen heller så, massa tjo och tjim.

De åkte iväg och skulle köpa shorts till Cole så jag käkade lite "middag" blev macka igen och lite chips, himla nyttigt ja.
Fick äntligen pratat med pappa lite oxå, hade försökt få tag på dem hela dagen, känndes så kul att prata med honom, de hade haft en toppendag. Sett Frihetsgudinnan och vart uppe i Empire State Building.

Duschade och cyklade ner till bibblan för att lämna tillbaka filmer, hittade två böcker av svenska författare som jag lånade, tänkte att det kunde vara kul.
Satte mig i en park och tänkte läsa, men det enda jag kunde tänka på var smoothie som jag tänkte åka och köpa så kunde bara läsa två sidor.

Mys med bok
Lånade bok från biblioteket, två svenska författare, på engelska dock
Park
Himla mysig park...mycket myror dock :(

Köpte en smoothie som var sådär, men man måste ju smaka för att veta. Cyklade till Barrington High School och kollade på när några tjejer spelade softball, börjar fatta reglerna mer nu. Var riktigt kul för de hade en grym pitcher, äckligt bra, hon brännde ut alla hela tiden.

I mon ska det bli ännu varmare än idag :S jösses, poolen here we come. Anna ska nog komma med :)

ps. bara två dagar kvar tills familjen kommer. ds

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0