6/6-09 Nationaldag, en ganska grå dag!

Vaknade av att det var kallt, sov med bara lakan för det var så varmt när jag skulle sova igår så. I med öronproppar och sov lite till för att det var skönt.
Bestämde mig för att vakna vid halv tio, käkade lite frukost och kollade på Grey's. När jag kollat i 72 min som är maxgränsen, sen måste man ta ett break på 54 min, något med den sidan, ganska bra ändå.

Gick ut och gick en lång promenad, var nog borta i över 1.5 timma. Upp och duschade och tog på mig, kände för att klä upp mig lite så gjorde det, men var fortfarande comfy :)
Mera Grey's och lite tjöt med flickorna mina som nu är i NYC på skola, miss you!!

Satte igång med mitt projekt om att göra en kokbok till famijen, tänkte göra en kokbok/scrapbook, får se. Översatte massa recept, jobbigt var det men det blev snyggt, sprang upp och ner mellan min och den stora datorn, har inget Word på min så fick ner dit och kolla resultat - mycket nöjd.

Snackade lite med Niklas, han var arg efter att Sverige förlorat mot Danmark, ganska dåligt gjort av Sverige ändå, vi ska ju vara bra ju, men icke.
Snackade vikt och grejer så jag kände att jag kanske skulle röra på mig, på med springkläderna, trodde jag skulle frysa, var bara 11 grader ute men det var perfekt, sprang nästan samma runda som jag gick på morgonen, något längre till och med, var borta i en timma. Hade hur mycket energi som helst, ingen aning om vart den kom ifrån, hade kunnat hålla på mycket längre om jag inte hade fått ont i knäet :S

Upp och duscha igen och sen på med pyjamasen och fortsatte mitt arbete med recpeten. Har knåpat ihop 13 stycken nu, något mer förslag på goda svenska saker som jag borde introducera till USA?

Kollade in mitt au pair room idag med, hittade min e-ticket hem :D:D:D kommer landa runt klockan 14.00 den 26e augusti, weiii! :D

I mon ska vi på Aarons äldre dotters student typ, ska bli kul ändå att se hur en Amerikansk sådan går till, kommer nog bli rätt segt men men, man är ju bara i USA en gång.

puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0